BRATISLAVA 23. mája (WEBNOVINY) – Nie, nie je to nahnevaný Transformer. Je to auto, aj keď to tak možno nevyzerá. Pre tých, ktorí náhodou nepoznajú KTM X-Bow, pár slov na zoznámenie. X-Bow je otvorený dvojmiestny roadster nekompromisného razenia. Okrem podvozku, motora, sedadiel a volantu tam toho veľa nie je. Skrátka, všetko čo nutne k jazde nepotrebujete, je pre KTM iba zbytočná záťaž. Existuje niekoľko takýchto áut a všetky sú zhmotnením skutočnej radosti z jazdy. Aj keď ich motory nemajú brutálny výkon, často dosahujú lepšie jazdné výkony, ako tie najdrahšie a najvýkonnejšie superšporty.
KTM teraz predstavilo ešte výkonnejšiu verziu svojho modelu X-Bow. Dostala jednoduché označenie X-Bow R. Poháňa ju rovnaký štvorvalcový motor Audi 2.0 TFSI. Zatiaľ čo základná verzia disponuje výkonom 177 kW (240 k), vo verzii R dostal motor väčšie turbo, výkonnejšie vstrekovače a novú riadiacu jednotku. Výsledkom je 220 kW (300 k) a 400 Nm.




Motor je navyše uložený o 19 mm nižšie, čo posunulo ťažisko o 15 mm nižšie. Auto má tuhšie pružiny a tlmiče. Podvozok je ale nastaviteľný. Torzná tuhosť karosérie bola prispôsobená zvýšenému krútiacemu motoru. Pribudla výstuha, ktorá spája pomocný hliníkový rám priamo s karbónovým monokokom. Všetky tieto úpravy majú podiel na tom, že KTM X-Bow R zvláda v zákrutách bočné preťaženie 1,5 G. Toto je údaj, ktorý zaujíma pravých nadšencov a hovorí za všetko.