Jeep Recon je nový terénny automobil, ktorý má byť schopný jazdiť aj v najťažšom teréne. Má na to dokonca certifikát. Recon sa pritom dostane aj do Európy. To preto, lebo spaľovací motor nechal modelu Wrangler a ďalším. Recon zaujme hranatou karosériou i odnímateľnými dverami.
Jeep Recon Trail Rated
Jeep Recon sa pýši certifikátom Trail Rated, ktorého je držiteľom ako jediné čisto elektrické teréne vozidlo. Recon si v parametroch nezapisuje využívanie klasickej elektrickej platformy koncernu. Jeep tvrdí, že je z gruntu nový. Je tak pravdepodobné, že aj keď nepochybne využíva koncernové komponenty, rám vozidla je jemu vlastný, urobený pre maximálnu terénnu výdrž.

Fiat 600 má novú verziu. Volá sa Sport a športuje hlavne dizajnom - FOTO
Model stojí na 100 kW batérii umiestnenej v podvozku. Zospodu je chránená pevným oceľovým štítom. Baterka dáva autu teoretický dojazd 450 km. Racon má nezávislé zavesenie všetkých štyroch kolies. Predné sú na dvojitých priečnych ramenách nerovnakej dĺžky a zadné na viacprvkových závesoch. Cieľom bolo dodať pasažierom komfort jazdy na spevnených povrchoch i maximálný možný kontakt kolies na nespevnených trasách.
Špeciálne elektromotory
Základ systému pohonu tvoria dva samostatné elektrické moduly (EDM – electric drive module) so zhodným výkonom 250 kW (340 k), ktoré pochádzajú z koncernových poličiek. Každý z modulov sa skladá z elektromotora, prevodovky a výkonovej elektroniky. Komponenty sú integrované do jednej kompaktnej jednotky. Maximálny systémový výkon je trochu nižší, než súčet výkonov dvoch elektromotorov a k dôvodu sa hneď dostaneme. Maximum je teda 478 kW (650 k). Krútiaci moment je 840 Nm.

Land Rover Defender Winston Churchill - edícia inšpirovaná autom muža s buldočou povahou - FOTO
Zadný EDM modul má stály prevod 15:1, ktorý výraznejšie násobí krútiaci moment prenášaný na kolesá pre väčšiu „silu” vzadu. K tomu patrí elektronicky riadený diferenciál. Predný modul má stály prevod 11:1 a otvorený prevod. Predný elektromotor sa dokáže deaktivovať pre zníženie spotreby v prípade jazdy po pevnom povrchu s dostatočnou adhéziou. Jeep sa chváli poloosami veľkého priemeru a zvlášť robustnými homokinetickými kĺbmi na oboch nápravách.
Moab a Selec Terrain
Jeep s uvedením modelu hneď ukázal aj najterénnejšiu verziu zvanú Moab. Tá má štandardne 33-palcové pneumatiky a svetlosť 24 cm. Nájazdový uhol 34 stupňov dopĺňa výjazdový 34,5 stupňový a prejazdový 23,5 stupňový. Selec Terrain je systém kontroly a regulácie trakcie. V základe má vozidlo štyri jazdné režimy – Auto, Sport, Snow, Sand (automatika, športový profil, sneh, piesok), pričom Moab ponúke aj režim Rock, ktorý optimalizuje vyladenie pedála akcelerátora na presné ovládanie elektromotorov v najťažšom teréne.




