BRATISLAVA 11. novembra (WEBNOVINY) – Pojem „Hyundai Coupé“ je nám známy už niekoľko rokov, no veľa vody nenamútil. Zo začiatku to bolo nie veľmi príťažlivé kupé neprémiovej značky so slabým motorom. Jeho posledná generácia už na tom bola dizajnovo oveľa „európskejšie“ a so šesťvalcom stála za zváženie. Stále však mala pohon predných kolies. Test nájdete tu.
V roku 2008 ale Hyundai prišiel s niečím úplne novým. Model Genesis Coupé dostal pohon zadných kolies a poriadny 3,8-litrový šesťvalec uložený vpredu pozdĺžne. Až toto športové kupé začali brať milovníci športových áut vážne. Mohli sme si ho aj vyskúšať v rámci redakčného testu a bez výčitiek môžem prehlásiť, že je to veľmi zaujímavé auto.
U nás sa síce Genesis Coupé predáva iba krátko, no na svete je už takmer štyri roky, a tak nastal čas pre facelift. Aj tak už dizajnovo veľmi nekorešpondoval s tým, čo má dnes Hyundai v predajniach. Hlavnou úlohou dizajnérov poverených faceliftom teda bolo, aby predná časť auta korešpondovala so súčasným dizajnom modelov značky Hyundai. Podľa môjho názoru facelift autu pomohol. Vyzerá oveľa dynamickejšie.
Ak vás od kúpy tohto auta odrádzala práve nevýrazná predná časť, máte po probléme. Mierne pozmenená bola aj zadná časť. Svetlá majú zaujímavejší dizajn. Podľa neoficiálnych informácií konštruktéri údajne aj mierne upravili nastavenie podvozku a softvér stabilizačného systému. Šesťvalec by mal mať mierne vyšší výkon, no povráva sa aj o tom, že pod kapotu Genesisu Coupé poputuje päťlitrový osemvalec s výkonom 320 kW (435 k) z Hyundaia Genesis (limuzína vyššej strednej triedy)