BRATISLAVA 8. februára (WEBNOVINY) – Peugeot 308 je pre automobilku Peugeot jedným z kľúčových modelov. Do predaja bol uvedený v roku 2007 a odvtedy sa stihlo predať vyše 900 000 kusov. Jeho dizajn však už dnes nekorešponduje s novou filozofiou značky. Na Peugeote 508 si môžete všimnúť, že Francúzi upúšťajú od karikaturisticky rozškľabených „tvári“ a uprednostňujú skôr sofistikovaný výraz.
V šľapajach modelu 508 teraz kráča aj omladený Peugeot 308. Kŕčovitý úškrn predného nárazníka sa zmenil na menší úsmev, uprostred ktorého si našla nové miesto poznávacia značka. Tá sa presunula zo spodnej časti nárazníka. Hmlovky ostali pôvodné, no po ich bokoch sa nachádzajú LED diódy na denné svietenie. Aj hlavné svetlomety sú od teraz menšie. Upravená predná časť navyše pomohla znížiť koeficient aerodynamického odporu na sympatickú hodnotu 0,28.
Facelift sa týka všetkých troch karosárskych verzií modelu 308, teda hatchbacku, kombi s označením SW, ale aj kupé-kabrioletu CC. Peugeot 308 CC navyše dostal novú grafiku zadných LED svetiel. Zadnú časť klasického hatchbacku zdobí chrómovaná lišta.
Foto: Peugeot
Foto: Peugeot
Foto: Peugeot
Foto: Peugeot
Pod kapotou nedošlo k zásadným zmenám. Dvojlitrový turbodiesel 2.0 HDi s výkonom 103 kW (140 k) trošku zosilnel. Teraz ponúka 110 kW (150 k). Paleta motorov je však v podstate identická. Pribudla ale mikrohybridná pohonná jednotka e-HDi, ktorá sa už objavila napríklad aj v Citroëne C4, či v Peugeote 508. Tá nahradí konvenčný motor 1.6 HDi s výkonom 82 kW. Nová mikrohybridná pohonná jednotka disponuje síce rovnakým výkonom, no zaujať by mala kombinovanou spotrebou iba 3,8 litra nafty na 100 km.
Ako už bolo povedané, modernizovaný Peugeot 308 sa vo všetkých svojich troch karosárskych verziách predstaví v marci na autosalóne v Ženeve. U našich predajcov by sme ho mohli vidieť už koncom apríla.