Peugeot na autosalóne v Paríži

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Peugeot 508
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 8. októbra (WEBNOVINY) – Najväčším trhákom bol nepochybne nový Peugeot 508. Nová „vlajková loď“ automobilky sa predstavila ako štvordverový sedan, ale aj ako päťdverové kombi. O Peugeote 508 sme už písali niekoľkokrát. Už iba doplním, že „päťstoosmička“ vyzerá naživo veľmi dobre a keď sa v jari dostane na trh, bez pochyby narobí v strednej triede poriadny rozruch.

Peugeot však vystavoval naozaj množstvo zaujímavých áut. Spomeniem aspoň hybridnú verziu Peugeotu 3008, ktorej sme sa venovali v tomto článku. Na stánku automobilky Peugeot nájdete aj vrcholnú verziu modelu 308 s prívlastkom GTi. Nechýba ani koncept športového automobilu SR1, ktorý mal svoju výstavnú premiéru na autosalóne v Ženeve.

Peugeot HR1
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Peugeot HR1
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Peugeot SR1
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Peugeot 508
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Peugeot 508
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Peugeot HR1

Zatienený slávou nového Peugeotu 508 sa zastrčený v kúte potichu krčil tento zaujímavý koncept. Ide o malý trojdverový crossover s líniami kupé, teda podobnej koncepcie ako napríklad Nissan Juke. Aj keď zvonku vyzerá auto dosť futuristicky, nehovoriac o interiéri, treba na ňom vidieť to podstatné. Možno je tento koncept predzvesťou sériového modelu, možno nie. Ťažko to odhadnúť, no dizajn sa nesie v duchu najnovších modelov značky Peugeot, teda po drobných úpravách by mohol byť bez problémov realizovateľný. Podobné auto by sa možno o také tri – štyri roky mohlo objaviť v predaji pod názvom 2008. Netreba však predbiehať, sú to iba dohady.

Čo sa však do výroby takmer isto dostane je pohonné ústrojenstvo tohto auta. Ide opäť o známu technológiu Hybrid4, no tentokrát je elektromotor kombinovaný s turbodúchadlom preplňovaným benzínovým trojvalcom 1.2 THP. Motor dosahuje výkon 82 kW (112 k) a vďaka pomoci elektromotora s výkonom 28 kW (38 k) si v kombinovanom cykle vypýta iba 3,5 litra benzínu na 100 km. Podobne ako väčšie 1,6-litrové agregáty THP, aj tento nový trojvalec by sa mohol objaviť nie len pod kapotami Citroënov, ale aj vo vozidlách značky MINI, či BMW.

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie PSA Peugeot Citroën