BRATISLAVA 20. februára (WEBNOVINY) – Koncom roka 2010 Opel spustil stránku www.opel-ampera.com, kde sa všetci záujemcovia o tento pozoruhodný automobil mohli zaregistrovať a okrem iného sa stať prvými majiteľmi Oplu Ampera. Opel eviduje až 6000 objednávok z celej Európy, pričom niekoľko z nich je aj zo Slovenska.
„Na rozdiel od konvenčných elektromobilov dokáže Ampera slúžiť ako jediný plnohodnotný automobil vo firme či domácnosti,“ hovorí Pavel Šilha, generálny riaditeľ slovenského a českého zastúpenia automobilky Opel. „Ampera poskytuje komfort a jazdné výkony moderného automobilu nižšej strednej triedy, pričom majiteľom dokáže extrémne znížiť prevádzkové náklady.“
Vyššiu cenu vyvažuje bohatá výbava a lacná prevádzka
Štandardné vybavenie modelu Opel Ampera obsahuje napr. stabilizačný systém ESP, čelné, bočné, hlavové a kolenné airbagy, automatickú klimatizáciu, odomykanie bez kľúča, elektrické ovládanie všetkých okien a vonkajších spätných zrkadiel, vyhrievanie predných sedadiel, kožené poťahy sedadiel, 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, ako aj farebný dotykový monitor palubného počítača a informačného systému.
Interiér modelu Opel Ampera poskytuje priestor, komfort a prvky vybavenia kompaktného prémiového automobilu, variabilitu päťdverovej karosérie, dostatok miesta pre štyri dospelé osoby a batožinový priestor so základným objemom 310 litrov, ktorý sa dá v prípade potreby sklopením operadiel zadných sedadiel zväčšiť na 1005 litrov.
Čo je to ten predĺžený dojazd?
Predné kolesá modelu Ampera sú poháňané vždy elektricky – unikátna akumulátorová batéria li-ion s kapacitou 16 kWh napája trakčný elektromotor s výkonom 111 kW (150 k). Akumulátorová batéria umožňuje dojazd 40 až 80 km úplne bez emisií – podľa terénu, spôsobu jazdy a vonkajšej tepoty. Podľa normy ECE R101, upravujúcej metodiku merania spotreby paliva a emisií CO2, má Ampera kombinovanú spotrebu paliva nižšiu ako 1,6 l/100 km a emituje menej ako 40 g/km CO2.
Systém elektrického pohonu Voltec modelu Ampera umožňuje veľmi dynamickú jazdu – mohutný krútiaci moment 370 Nm, ktorý je k dispozícii už od prakticky nulových otáčok, umožňuje akceleráciu z 0 na 100 km/h za približne 9 sekúnd. Opel Ampera dosahuje maximálnu rýchlosť 161 km/h.
Nezávislé výskumy potvrdzujú, že dojazd modelu Ampera s rýdzo elektrickým pohonom uspokojuje nároky na bežné každodenné jazdenie vyše 80 percent európskych vodičov. Vďaka spaľovaciemu motoru, ktorý je určený iba na pohon generátora, má Ampera na jedno nabitie akumulátorovej batérie a jednu nádrž benzínu dojazd vyše 500 kilometrov. Keď kapacita akumulátora klesne na minimálnu hodnotu, benzínový motor sa automaticky spustí, aby poháňal generátor.
Komplet akumulátorovej batérie s kapacitou 16 kWh je uložený v stredovom tuneli a pod zadnými sedadlami. Akumulátor sa dá ľahko dobíjať zo štandardnej elektrickej zásuvky v domácnosti 230 V/16 A. Prúdom 16 A sa akumulátorová batéria úplne nabije za menej ako 4 hodiny, pričom nabíjanie sa dá naprogramovať tak, aby sa využil lacný nočný prúd mimo odberových špičiek.
Opel Ampera je vlastne technickým dvojčaťom Chevroletu Volt. Ten sme si už mohli aj vyskúšať. Ako takýto elektromobil jazdí si môžete prečítať v tomto článku.