BRATISLAVA 15. júna (WEBNOVINY) – Renault Zoe prešiel 363 kôl na rýchlostnom okruhu Aubevoye v Normandii, čo znamená celkovú dĺžku 1 618 km. Zoe tak prekonalo predchádzajúceho rekordmana o 25% (pôvodný rekord bol 1 280 km). Demonštrovalo tým svoj výkon a spoľahlivosť. Renault tiež dokázal, že vďaka revolučnému nabíjaniu Caméléon je Zoe najlepšie elektrické auto vo svojej triede.
Ako sa tvorí rekord
Aubevoye,1. jún 2012, 16:00 hod. Dve vozidlá Renault ZOE sú pristavené na rýchlostnom okruhu Aubevoye v Normandii. 15 vodičov z Aubevoye, Cléon, Sandouville, Flins, Douai a Grand Couronne sa vymieňajú za volantom, jazdia a nabíjajú podľa potreby. O 24 hodín neskôr prechádzajú obe autá cieľovou líniou s najazdenou kilometrážou 1 618 km a 1 506 km.
Za tento výkon môže Zoe poďakovať prelomovému technickému riešeniu – nabíjaniu Caméléon. Tento originálny systém, prvý svojho druhu na svete, robí z Renaultu Zoe elektrický automobil, ktorý je kompatibilný s akoukoľvek elektrickou zásuvkou rôzneho napätia. Zoe je možné rýchlo nabíjať pri 43 kW, kedy sa kapacita batérie nabije na 80% za menej ako 30 minút.
Tento rekord by nebol možný, pokiaľ by Zoe nemalo najlepší NEDC dojazd vo svojej triede, čo je 210 km (v rozmedzí 100 a 150 km v reálnych podmienkach, v závislosti od podmienok). Celkovo bolo Zoe dobíjané 18 krát za 24 hodín.
Zoe a zápis do Guinessovej knihy rekordov
Automobily Zoe neboli upravované, boli použité autá zo sériovej linky. Celá akcia prebiehala pod drobnohľadom oficiálneho pozorovateľa a čaká na zápis do Guinessovej knihy rekordov.
Uvedenie na trh Renault Zoe znamená štart novej éry, kedy elektrická mobilita bude dostupná každému. Je to významný krok dopredu pre automobily aj pre Renault. Vo Francúzsku sa toto auto predáva za 15 700 €. Do slovenskej dílerskej siete sa Renault Zoe dostane už koncom tohto roka.
Reálny pohľad na vec
Ak si človek zloží ružové okuliare a vezme do ruky kalkulačku, zistí, že Renault Zoe nedokázal nič prevratné. Pochopiteľne, medzi elektromobilmi je to svetový rekord a Renaultu právom patrí česť a sláva spojená so zápisom do Guinessovej knihy rekordov. Poďme sa ale pozrieť na tie údaje, ktoré Renault takticky zamlčal.
Celá akcia prebiehala 24 hodín, no autá jazdili iba 15 hodín, pretože 9 hodín sa nabíjali (v tlačovej správe sa uvádza, že nabitie trvá veľmi slušných 30 minút, no autá bolo potrebné nabiť až 18-krát). To „šikovnejšie” prešlo za 24 hodín 1618 km, čo znamená, že priemerná rýchlosť bola kvôli nabíjaniu niečo vyše 67 km/h.
Keby ste rovnakú vzdialenosť chceli prejsť s obyčajným autom so spaľovacím motorom, nepotrebovali by ste na to teoreticky viac ako 16 hodín (priemerná rýchlosť 100 km/h). Ak by sme sa bavili o nejakom úspornom aute so vznetovým motorom a dostatočne veľkou nádržou, stačilo by kvôli tankovaniu zastaviť iba raz a možno ani raz.
Také autá však nemusíme hľadať ďaleko. Aj Renault ich má v portfóliu hneď niekoľko. Renault Clio 1.5 dCi (ceny od 11 390 €) by si s niečím takým hravo poradil. Modernizovaný Mégane tak isto, no ten je navyše dostupný už aj s novým motorom 1.6 dCi, ktorý má kombinovanú psotrebu štyri litre a disponuje výkonom 130 koní. Je iba o necelé dve tisícky drahší, ako Zoe vo Francúzsku. Tam je však predaj elektromobilov podporovaný štátom. U nás zrejme cena Renaultu Zoe nebude až taká priaznivá, čo opäť nahárva do karát väčšiemu Renaultu Mégane. Na jednu zastávku by to s prehľadom zvládol aj Renault Laguna, či dokonca Latitude, no to už sú autá z inej cenovej kategórie.