LONDÝN 1. marca (WEBNOVINY) – Veľká cena Bahrajnu formuly 1 by sa tento rok predsa len mohla konať a vylúčený nie je ani letný termín, kedy v krajine panujú extrémne horúčavy.
Majiteľ komerčných práv populárneho motoristického seriálu Bernie Ecclestone pre oficiálnu stránku formula1.com uviedol, že rozhodnutie očakáva v priebehu najbližších týždňov.
Pre nestabilnú politickú situáciu v ostrovnom kráľovstve v Perzskom zálive najskôr zrušili posledné testovanie pred začiatkom sezóny a napokon aj úvodné preteky ročníka, ktoré sa na okruhu Sakhir mali jazdiť 13. marca. Podujatie odložili predbežne s tým, že budú preň hľadať vhodný termín.
„Nepotrebujeme ďalšie preteky v Európe“
„Svetová rada Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) by sa mala zísť začiatkom marca a prehodnotiť celú situáciu. Už som sa s prezidentom FIA Jeanom Todtom rozprával o termínových možnostiach a zhodli sme sa na tom, že rozhodnutie musí padnúť ešte pred začiatkom sezóny,“ konštatoval Ecclestone. Seriál MS F1 2011 sa po úprave kalendára začne 27. marca Veľkou cenou Austrálie v Melbourne.
Ecclestone neuvažuje nad náhradným dejiskom. „Nepotrebujeme ďalšie preteky v Európe alebo niekde inde. Potrebujeme ich v Bahrajne. Keď korunný princ usúdi, že jeho krajina je schopná usporiadať preteky, vrátime sa do Bahrajnu. Myslím si, že tímy by predsa len prejavili ochotu jazdiť v Bahrajne aj v letnej prestávke, hoci je tam v tom čase veľmi teplo. Je to spôsob, ako podporiť túto krajinu,“ pokračoval Ecclestone, ktorý v novom ročníku očakáva najmä návrat Michaela Schumachera a tímu Ferrari na popredné pozície.
Brit sa kriticky vyjadril k novému pravidlu dovoľujúcemu používanie polohovateľných prítlakových krídel. Systém sa mu zdá veľmi nebezpečný. Otec myšlienky nočných pretekov prichádza s iným nápadom, ako zatraktívniť F1 „Najvzrušujúcejšie preteky sa jazdili na mokrých tratiach. Uvažujme teda o tom, ako privolať dážď. Existujú trate, na ktorých sa dá umelo zavlažovať, nebolo by také zložité vybaviť takouto technikou viaceré okruhy. Prečo by sme nemohli pokropiť trať uprostred pretekov. Trebárs na dvadsať minút alebo na desať kôl. Jazdcov môžeme varovať dve minúty vopred,“ predostrel svoje plány Ecclestone.