BRATISLAVA 13. januára (WEBNOVINY) – Zatiaľ čo prvé Audi e-tron vychádzalo z modelu R8, druhý koncept e-tron je niečím novým. Oproti prvému e-tronu je až o 27 cm kratší, o 12 cm užší a o 1 cm nižší. Celkovo menšie auto je teda so svojou hmotnosťou 1350 kg o 250 kg ľahšie, ako pôvodný koncept. Hmotnosť je rozdelená v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy, pred ktorou sú uložené lítium–iónové batérie s celkovou hmotnosťou až 400 kg.
Prvý e-tron mal k dispozícii štyri elektromotory. Ten nový si bude musieť vystačiť s dvoma. Tie roztáčajú kolesá zadnej nápravy. Ich spoločný výkon je 150 kW (204 k) a krútiaci moment ohromujúcich 2650 Nm. Stále to však nie je ani polovičná hodnota krútiaceho momentu prvého konceptu Audi e-tron.
Audi e-tron zrýchľuje na stovku za 5,9 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 200 km/h. Plné nabitie batérií potrvá 11 hodín. Zo siete s napätím 400 V to trvá iba 2 hodiny. S plne nabitými batériami je toto dvojmiestne kupé schopné prejsť 250 km.
Toľko fakty, teraz prejdime na špekulácie. Automobilka potvrdila výrobu približne 1000 kusovej série e-tronu. Presný počet vyrobených kusov ale bude prispôsobený dopytu. Bude teda nakoniec sériový e-tron vyzerať takto? Alebo bude mať druhý koncept s názvom e-tron „vlastný život“? Možno je tento koncept predzvesťou menšieho kupé s označením R4, ktoré automobilka avizovala uždávnejšie. Audi nás však opäť nechalo iba hádať.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk