BRATISLAVA 9. marca (WEBNOVINY) – Príchod novej Dacie sme už avizovali aj v tomto článku. V Ženeve však mala Dacia Lodgy svoju svetovú výstavnú premiéru, takže sme ju videli po prvýkrát naživo. Ide o sympatické auto s prekvapivo priestranným interiérom, ktorý môže byť päť alebo sedemmiestny. Palubná doska svojim dizajnom nadväzuje na súčasné modely značky Dacia, no má modernejší nádych a trochu pripomína možno už aj Renaulty.
Vo Francúzsku za 9 900 €
Podobne ako ostatné modely značky Dacia, aj nový model Lodgy ponúkne naozaj vysokú hodnotu za dané peniaze. S dĺžkou 4,5 metra ponúka plnohodnotné sedenie aj na dvoch sedadlách v treťom rade. K dispozícii je totiž až 144 mm pre kolená a 866 mm pre hlavu. Obidve zadné sedadlá sú navyše vybavené úchytmi Isofix, ktoré umožnia bezpečne upevniť detské sedačky. Sedadlá sa pritom dajú odmontovať, alebo sklopiť.
Veľkorysé rozmery batožinového priestoru Lodgy neprekvapia nikoho, kto pozná značku Dacia. Objemy 2 617 litrov v dvojmiestnej konfigurácii, 827 litrov v päťmiestnej a 207 litrov v sedemmiestnej patria medzi najväčšie v tomto segmente.
Za takto priestranné auto s variabilným interiérom si Dacia bude vo Francúzsku účtovať iba 9 900 €. Dúfajme, že uvádzacia cena na našom trhu nebude vyššia. Predaj na Slovensku odštartuje začiatkom leta.
Dacia pre dnešnú generáciu
Dacia Lodgy prichádza s úplne novým multimediálnym systémom Media Nav. Zahŕňa rádio, prídavné rozhrania (pre prehrávače MP3 apod.), Bluetooth a satelitný navigačný systém vrátane sedempalcového (18 cm) dotykového displeja. Hlavné menu umožňuje jednoduchý prístup k šiestim základným funkciám: rádio, médiá, telefón, mapa trasy, satelitná navigácia a nastavenia. Technológia Bluetooth umožňuje vodičom okrem telefonovania synchronizovať kontakty a históriu hovorov. Navyše dáva možnosť bezdrôtovo pripojiť prehrávače hudby a využiť tak zabudovaný systém reproduktorov.
V ponuke aj turobomotor s priamym vstrekovaním
Dacia pre model Lodgy ponúka dva benzínové motory: 1.6 MPI a nový prepĺňaný TCe 115 s priamym vstrekovaním paliva. Motor TCe 115 ponúka najlepšie technológie skupiny Renault, vrátane kombinácie turbodúchadla a priameho vstrekovania. Vďaka nim tak z objemu 1,2-litra dosahuje dynamické parametre približne ako 1,6-litrový atmosférický motor. V ponuke sú aj dva dieselové agregáty odvodené od motora 1.5 dCi. Slabší z nich ponúka 90 koní, zatiaľ čo ten silnejší sa môže pochváliť výkonom 110 koní.