BRATISLAVA 21. júna (WEBNOVINY) – Úspech Dacie Logan prekvapil aj samotný Renault a vedúcim pracovníkom konkurenčných automobiliek spôsobovalo toto auto vrásky na tvári. Prešlo pár rokov a postupne sa vynárajú konkurenti Loganu. Citroën totiž tvrdí, že jeho nový model C-Elysée je síce elegantný sedan, ale že bude veľmi odolný a cenovo dostupný. Navyše si Citroën uvedomuje, že pre cieľovú skupinu zákazníkov je auto veľkou a dlhodobou investíciou, preto sľubujú aj mimoriadne nízke servisné náklady a dlhú životnosť.
Tlačová správa ďalej hovorí o upravenom podvozku, špeciálnych pneumatikách a o zvýšenej ochrane spodnej časti auta. Kritické miesta karosérie sú v prípade C-Elyseé posilnené a jednotlivé dielce sú väčšinou pospájané skrutkami. Testovacie prototypy Citroënu C-Elyseé najazdili počas vývoja štyri milióny kilometrov v náročných podmienkach – zima, prach, ale aj vyjazdené koľaje.
Jazdí aj na menej kvalitný benzín
S modelom C-Elyseé chce Citroën dobiť okrem iného aj východnú Európu. Na trhoch ako je napríklad ten ruský alebo ukrajinský majitelia ocenia, že základný motor je prispôsobený aj na spaľovanie menej kvalitného benzínu. Ide o 1,2-litrový trojvalec VTi 72 s výkonom 53 kW (72 k) a krútiacim momentom 110 Nm, ktorý vrcholí pri 3000 ot./min. V kombinovanej spotrebe by si mal tento agregát vystačiť aj s piatimi litrami benzínu na 100 km. Tento motor bude spolupracovať s päťstupňovou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou.
Silnejšou benzínovou alternatívou bude 1,6-litrový štvorvalec VTi 115 s výkonom 85 kW (115 k). Pre tých, ktorí preferujú naftu, bude k dispozícii motor 1.6 HDi s výkonom 68 kW (92 k). Tomuto motoru by na 100 km malo postačiť aj 4,1 litra nafty.
Komfortná limuzína
Citroën C-Elysée je dlhý 4,43 metra, na šírku má 1,71 metra a je vysoký 1,47 metra. Rázvor osí kolies má hodnotu 2,65 metra. Všetko sú to teda hodnoty spadajúce do nižšej strednej triedy, teda segmentu C. Batožinový priestor s objemom 506 litrov patrí dokonca medzi tie najväčšie v triede.
Citroën C-Elysée je však technickým dvojčaťom Peugeotu 301 a ten nebol prezentovaný ako auto nižšej strednej triedy. Zrejme preto, aby ho ľudia nechápali ako nejakú štvordverovú verziu modelu 308, alebo nebodaj jeho nástupcu. Rozmerovo však patrí do segmentu C aj Peugeot 301. Podobne ako nedávno predstavená Škoda Rapid a Seat Toledo. Už teraz je jasné, že v tejto novovzniknutej kategórii kompaktných sedanov budú na budúci rok prebiehať kruté boje o zákazníka.
V predaji už koncom roka
Ceny Citroënu C-Elysée zatiaľ ešte nepoznáme, no oznámené budú už čoskoro, keďže s predajom by sa malo začať ešte tohto roku. Citroën tvrdí, že to bude cenovo atraktívne auto, no pre náročnejších zákazníkov budú za príplatok k dispozícii aj také prvky, ako navigácia s dotykovým displejom, parkovacia kamera, bezkľúčový vstup a štartovanie, či bluetooth handsfree.
Citroën C4 L
V rámci snahy o globálny rast značky Citroën prichádza táto francúzska automobilka aj s druhým sedanom. Ide o štvordverovú verziu modelu C4 s predĺženým rázvorom a označením C4 L. Na Slovensku sa však toto auto bohužiaľ nebude predávať. Je určené iba pre čínsky a ruský trh.