Počas uplynulého víkendu sa jazdilo WTCC na rakúskom Salzburgringu. Chevrolet bez problémov obsadil prvé tri miesta v prvých pretekoch šiesteho kola WTCC, ale pneumatiková dráma v posledných zákrutách druhých pretekov zničila všetky nádeje na zopakovanie víťazného výsledku.
Tri Chevrolety štartovali do druhých pretekov z ôsmej, deviatej a desiatej pozície na obrátenom štartovom rošte, ale už do polovice pretekov sa dokázali vďaka perfektným predbiehacím manévrom prepracovať na prvé tri miesta. V ôsmom kole ale Alain Menu vyšiel vo vysokej rýchlosti z trate po defekte ľavej prednej pneumatiky a silno narazil do zvodidiel. Našťastie vystúpil nezranený. Kvôli rovnakému problému ho však čoskoro nasledoval MacDowall na Cruze z tímu Bamboo Engineering.
Napriek zníženiu rýchlosti Francúz Yvan Muller a Brit Rob Huff, ktorí preteky viedli, bojovali v posledných zákrutách s rovnakým problémom. Muller skončil v štrku, ale nestratil kontrolu a napokon prišiel na ôsmom mieste. Huff dlho odolával nátlaku jazdca BMW Toma Coronela, ale napokon využil situáciu Stefano D’Aste a získal svoje prvé víťazstvo vo WTCC.
V prvých pretekoch dominovali tri Chevrolety Cruze pripravované tímom RML, ktoré v kvalifikácii skončili na prvých troch miestach, keď Rob Huff vybojoval svoje druhé tohtoročné víťazstvo pred Mullerom a Menu. Chevrolety si upevnili svoju pozíciu na čele hodnotenia výrobcov, Huff postúpil na druhú priečku o osem bodov za Mullerom, ktorý je na čele hodnotenia jazdcov. Menu je na treťom mieste so ziskom 175 bodov.
Rob Huff: „Som samozrejme veľmi spokojný s tým, ako sa veci vyvíjali pokiaľ ide o mňa – na takýto deň som čakal. Na rozdiel od Yvana som mal v druhých pretekoch šťastie. Ale tak to v Majstrovstvách chodí a treba veci brať, aké sú. Prvé preteky boli pokojné a viac som sa sústreďoval na dianie za mnou a bránil svoju pozíciu pred Yvanom. Napokon prišlo moje druhé víťazstvo v sezóne.
V druhých pretekoch som skvele odštartoval a čoskoro sme získali dobré pozície. Cez vysielačku nás upozornili na Alainov defekt, takže sme boli veľmi opatrní. No napriek všetkej snahe som sa tomu nevyhol ani ja s Yvanom, v oboch prípadoch šlo o ľavú prednú pneumatiku. Mne sa to stalo našťastie až v poslednej zákrute, takže následky boli minimálne. Dokázal som zachrániť druhé miesto. Salzburgring je veľmi náročný okruh a už sa teším na návrat na budúci rok.“
Yvan Muller: „Druhé preteky boli o 200 m dlhšie, než som potreboval. Nebyť toho, bol by to veľmi dobrý víkend. Druhé miesto v prvých pretekoch bol dobrý výsledok; aj v druhých pretekoch všetko vyzeralo výborne. Potom, čo mal Alain problémy s pneumatikou, spomalil som aj ja s Robom, ale v posledných kolách sme museli pridať, lebo sa blížili BMW. Nastavenie áut sme mali v obidvoch pretekoch rovnaké, neviem teda, prečo prišli defekty. Myslím si, že kvôli vyššej teplote trate. Napokon, v prvých pretekoch bol niekoľkokrát na trati safety car, a tak bola teplota pneumatík nižšia. Ale také je pretekanie. Dobré je, že aj v druhých pretekoch som napriek všetkému získal pár bodov a som stále na čele majstrovstiev.“
Alain Menu: „Preteky sú preteky… Bol som spokojný s mojou jazdou v prvých pretekoch. Nechcel som útočiť na kolegov z tímu, pretože som sa snažil šetriť pneumatiky pre ďalšiu jazdu. V druhých pretekoch som zle odštartoval a musel som o tretiu pozíciu bojovať. Potom prišiel absolútne nečakaný defekt. Naozaj neviem, čo sa stalo – možno som niekde prešiel cez nečistotu na trati.
Môžem povedať, že Fahrerlager Kurve je určite to najhoršie miesto na takúto príhodu. Prechádzate ju na šestku v plnej rýchlosti a je to naozaj zlý pocit, keď zrazu stratíte akúkoľvek kontrolu nad autom a rútite sa na zvodidlá. Našťastie ma štrk zbrzdil a náraz bol o čosi mäkší.“
Eric Nève: „Bol to deň plný emócií. Vedeli sme, že Salzburgring bude náročný pre ľavú prednú pneumatiku, a tak sa aj stalo. Mnoho áut kvôli pneumatikám odstúpilo, najmä v druhých pretekoch, keď teplota povrchu trate ešte stúpla. Naše výsledky sú však stále dobré a to je dobrá správa. Teraz musíme pred štartom v Portimão (Portugalsko) vyriešiť problém s pneumatikami. Táto trať je tiež veľmi náročná na pneumatiky a teploty tu budú ešte vyššie.“
Salzburgring výsledky 1. pretekov:
1. R Huff Chevrolet Cruze 14 kôl za 23 min 26,809 s
2. Y Muller Chevrolet Cruze + 0,312 s
3. A Menu Chevrolet Cruze + 0,739 s
4. G Tarquini SEAT León WTCC + 2,919 s
5. T Monteiro SEAT León WTCC + 3,483 s
6. A MacDowall Chevrolet Cruze + 3s774
12. P Di Sabatino Chevrolet Cruze +10,429 s
Salzburgring výsledky 2. pretekov:
1. S D’Aste BMW 320 TC 12 kôl za 17 min 58,529 s
2. R Huff Chevrolet Cruze + 0,377 s
3. T Coronel BMW 320TC + 0,494 s
4. P Oriola SEAT León WTCC + 4,103 s
5. N Michelisz BMW 320TC + 4,929 s
8. Y Muller Chevrolet Cruze + 6,464 s
15. P Di Sabatino Chevrolet Cruze +1 lap
Nedokončil A Menu Chevrolet Cruze 7 kôl (nehoda)
Nedokončil A MacDowall Chevrolet Cruze 7 kôl (nehoda)
Poradie jazdcov po 12 z 24 pretekov.
1. Muller (Chevrolet), 206; 2. Huff (Chevrolet), 198; 3. Menu (Chevrolet), 175; 4. Coronel
(BMW), 116; 5. Tarquini (SEAT),111…
Poradie výrobcov po 12 z 24 pretekov:
1. Chevrolet, 495 bodov; 2. BMW, 338; 3. SEAT, 293.