BRATISLAVA 22. septembra (WEBNOVINY) – Na stánku Chevroletu naozaj je na čo sa pozerať. Okrem nových modelov a konceptov automobilka vystavuje aj niekoľko nezabudnuteľných modelov zo svojej už storočnej histórie. Nechýba ani transformer „Bumblebee“ z filmu Transformers. Poďme však na nové modely, kvôli ktorým sa to celé organizuje.
Asi najdôležitejšou novinkou automobilky Chevrolet je nový sedan strednej triedy – Chevrolet Malibu. Ide o celkom sympatickú limuzínu s dizajnom typickým pre Chevrolet. Oko odborníka odhalí v tomto aute Opel Insigniu, ako zvonku, tak aj zvnútra. Nevadí, Insignia je výborné auto a Saab 9-5 (tiež prezlečená Insignia) dokázal, že vie byť dokonca ešte lepšia. Až prax ale ukáže, ako na tom bude táto od Chevroletu.
Obdivovať môžete napríklad aj päťdverovú verziu Chevroletu Cruze, ktorého predaj by mal už čoskoro odštartovať. Najviac pozornosti však zrejme púta koncept športového roadsteru – Chevrolety Miray. Táto štúdia predstavuje sviežu interpretáciu niektorých typických prvkov dizajnu značky Chevrolet a súčasne vzdáva hold tradícii športových automobilov značky. Dva elektromotory s výkonom po 15 kW (20 k), uložené v prednej časti vozidla a napájané z akumulátorovej batérie, zabezpečujú svižnú akceleráciu a jazdu v meste úplne bez emisií.
Foto: Ondrej Rabatin
„Slovo „Miray“ v kórejčine znamená budúcnosť. Štúdia upevňuje zväzok medzi automobilom a vodičom a poskytuje sviežu víziu realistického športového automobilu budúcnosti,“ vysvetľuje Wayne Brannon, prezident a výkonný riaditeľ Chevrolet Europe. „Mnoho z komponentov pohonu predstavuje evolúciu našich existujúcich systémov. Miray demonštruje potenciál veľkostného prispôsobenia a rozšírenia dnešných technológií pohonu.“
Chevrolet Colorado
Štúdia Colorado Rally Concept je konštruovaná tak, že sa môže bez problémov zúčastniť na bežnej púštnej rely. Pick-up s dvojitou kabínou má pohon oboch náprav. Vysokú prejazdnosť v ťažkom teréne zabezpečujú okrem špeciálnych terénnych pneumatík na 18-palcových hliníkových diskoch aj závesy kolies, umožňujúce meniť svetlú výšku v rozpätí 50 mm a špeciálne tlmiče pruženia Fox Racing Shox so zdvihom 140 mm.
Štúdiu Colorado Rally Concept poháňa turbodiesel s objemom 2,8 litra. Na zvýšenie prejazdnosti v najťažšom teréne slúžia dva robustné elektrické navijaky s výkonom po 4 kW integrované v prednom a zadnom nárazníku.
„Chevrolet vyrábal pick-upy už od začiatku a preto tvoria významný prvok modelového programu našej značky. Svojim funkčným dizajnom a nekompromisnými jazdnými vlastnosťami v teréne Colorado Rally Concept kreatívne interpretuje našu slávnu históriu,“ povedal Wayne Brannon.