BRATISLAVA 26. marca (WEBNOVINY) – Bugatti 16 C Galibier ako koncept verejnosť doslova šokovalo. Obrovská štvordverová limuzína v sebe spája prvky moderného dizajnu a kombinuje vzhľad legendárnych modelov značky z tridsiatych rokov minulého storočia (napr. Bugatti Atlantic) a súčasného Bugatti Veyron. Práve vďaka týmto pozitívnym ohlasom verejnosti na toto auto sa automobilka napokon rozhodla, že by bola škoda ponechať Galibier iba v štádiu konceptu a nevyrábať sériový model. Vznikne tak teda aspoň 300-kusová séria, aby bola zachovaná exkluzivita auta.

Foto: Bugatti

Foto: Bugatti

Foto: Bugatti

Foto: Bugatti
Zatiaľ nie sú známe žiadne oficiálne technické údaje, ktorými sa môže pochváliť rovnaký agregát, aký pracuje aj v Bugatti Veyron. Osemlitrový šesnásťvalec do „W“ vo Veyrone produkuje až 1001 koní a 1250 Nm. V prípade Galibiera je agregát umiestnený pod prednou kapotou. Odhadovaný výkon je okolo 800 koní (588 kW) a mal by byť distribuovaný medzi všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky.
Cieľom automobilky je vyrábať najrýchlejšiu, najlepšie zrýchľujúcu a celkovo najvýkonnejšiu štvordverovú limuzínu na svete. Štart výroby je naplánovaný na rok 2013. A cena? Rovnako exkluzívna ako auto a podobná cene druhého modelu značky – približne milión eur.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk