Od budúceho roka chce Mazda postupne predstaviť nové zážihové aj vznetové motory, nové prevodovky, ale aj nové podvozkové platformy a karosérie, ktoré budú mať spoločné označenie Skyactive. Všetky tieto komponenty sú nástrojmi k zníženiu priemernej spotreby paliva všetkých modelov značky Mazda do roku 2015 až o 30 % (v porovnaní s rokom 2008).
Skyactiv-G – nový benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva, ktorý bude bez akéhokoľvek elektromotora dosahovať takú spotrebu paliva, ako niektoré hybridné pohonné systémy. V čom je tajomstvo úspechu? V netradične veľkom kompresnom pomere. Až 14,0:1. Údajne ide o najväčší kompresný pomer sériovo vyrábaného benzínového motora na svete. Vďaka nemu má motor o 15% nižšiu spotrebu a o 15% vyšší krútiaci moment v nízkych a stredných otáčkach. To tak isto pomáha pri bežnom jazdení znižovať spotrebu.
Skyactiv-D – nový turbodiesel, ktorý má tiež rekordný kompresný pomer. Je to paradoxne ten istý pomer (14,0:1), ale v tomto prípade ide o sériovo vyrábaný vznetový motor s najnižším kompresným pomerom na svete. Oproti súčasným adekvátne výkonným motorom bude dosahovať až o 20 % nižšiu spotrebu paliva, čo mu umožňuje splniť už dokonca aj normu Euro 6.
Skyactive-Drive – nová automatická prevodovka, ktorá spája tie najlepšie vlastnosti klasického automatu s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu a pohotovosť reakcií dvojspojkových prevodoviek. Ide o automatickú prevodovku klasickej konštrukcie, no jej dramaticky rozšírený rozsah uzávierky zvyšuje účinnosť hydrodynamického meniča krútiaceho momentu, vďaka čomu má vodič pocit priamejšieho prepojenia motora a poháňaných kolies, podobný tomu, ako pri manuálnych prevodovkách, alebo automatických dvojspojkových skriniach. Nová prevodovka pomáha znížiť spotrebu o 7% v porovnaní s klasickým automatom.
Foto: Mazda
Foto: Mazda
Foto: Mazda
Foto: Mazda
Skyactiv-MT – nová manuálna prevodovka, ktorá je mimoriadne ľahká a kompaktná. Vďaka zníženým vnútorným stratám, spôsobeným trením, tiež významne prispieva k znižovaniu spotreby paliva.
Skyactiv-Body – súčasťou plánu na znižovanie hmotnosti vozidiel a tým znižovanie spotreby paliva, sú aj nové ľahké karosérie Skyactiv-Body. Oproti súčasným karosériám by mali byť o 8% ľahšie, ale súčasne o 30% pevnejšie.
Skyactive-Chassis – nové ľahké podvozkové platformy. Mazda pripravuje nové zavesenie kolies, ktoré by malo oproti súčasným riešeniam ušetriť až 14% hmotnosti. Nové zavesenie kolies by malo zabezpečiť vysoký komfort jazdy a presné riadenie súčasne.