BRATISLAVA 6. júla (WEBNOVINY) – Základnou vznetovou motorizáciou pre BMW radu 5 je dvojlitrový štvorvalec vo verzii s označením 520d. Verzia 520d teraz prichádza s prívlastkom EfficientDynamics. V preklade to znamená to, že auto dostalo pneumatiky s nižším valivým odporom, aerodynamické kryty kolies, aktívnu mriežku chladiča (ak nie je potrebné chladenie, zatvára sa, aby znížila aerodynamický odpor), systém start/stop a systém rekuperácie energie pri brzdení. Šesťstupňová manuálna prevodovka má tiež dlhší stály prevodový pomer.
Všetky tieto prvky sa podieľali na znížení kombinovanej spotreby paliva z pôvodných 4,9 litra nafty na 100 km v prípade verzie 520d na výsledných 4,5 litra, ktorou sa môže pochváliť model 520d EfficientDynamics. Dvojlitrový turbodiesel má pritom nezmenený výkon: 135 kW (184 k) a 380 Nm. Auto zrýchľuje na stovku za 8,2 sekundy a zrýchľovať prestane pri rýchlosti 231 km/h.
Od septembra dôjde v rade 5 aj k niekoľkým ďalším zmenám. Model 525d už nebude používať vznetový radový šesťvalec, ale dostane výkonnejšiu verziu dvojlitrového štvorvalca. Pribudne nová základná motorizácia 520i, ktorú bude poháňať benzínový dvojlitrový štvorvalec s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 270 Nm. BMW 520i bude na stovku zrýchľovať za 7,9 sekundy.
Rovnaký motor dostane aj model 528i. Ten teraz používa trojlitrový šesťvalec, no od septembra bude pod kapotou verzie 528i pracovať silnejšia verzia dvojlitrového štvorvalca vyladená na 180 kW (245 k) a 350 Nm. Na stovku tak bude ponovom BMW 528i zrýchľovať za 6,2 sekundy. Model 550i sa už bude dať objednať aj ako kombi verzia Touring.