BRATISLAVA 12. decembra (WEBNOVINY) – BMW konceptom Gran Coupé, ktorý bol minulú jar vystavený na autosalóne v Pekingu, avizovalo prípravu štvordverového kupé na základoch BMW radu 6. Niet sa čomu čudovať. „Štvordverové kupé“ sú stále populárnejšie. Kedysi dávno to začala prvá generácia Mercedesu CLS. Medzičasom vyšla už jeho druhá generácia. Audi sa do konkurenčného boja zapojilo modelom A7 a BMW sa už zrejme dlhšie nedokázalo nečinne prizerať predajným úspechom týchto modelov, a tak vyrukovalo s týmto krásavcom. Žeby sa potvrdilo, že „to najlepšie na záver“? Neviem ako vy, ale ja už len pri pohľade na toto auto rozmýšľam o predajnej cene mojich orgánov.
Štvordverové kupé je o kúsok dlhšie, ako kupé a kabriolet radu 6. Do dĺžky narástlo iba o 22 mm milimetrov, ale rázvor osí kolies sa zväčšil až o 113 mm, aby si aj pasažieri na zadných sedadlách mohli užívať maximálny komfort adekvátny k autu takéhoto razenia. BMW radu 6 Gran Coupé je so svojou dĺžkou 5007 mm o 108 mm dlhšie ako BMW radu 5, no o 65 mm kratšie, ako vlajková loď značky – rad 7. „Šestka“ Gran Coupé je však naozaj veľké auto. So šírkou 1894 mm je iba o 8 mm užšie ako „Sedmička“ a o 34 mm širšie ako „Päťka“. Športový charakter auta ale dotvára aj malá výška 1392 mm. Gran Coupé je síce o 27 mm vyššie ako šestkové kupé či kabriolet, no je o 72 mm nižšie ako „Päťka“ a o 87 mm nižšie ako „Sedmička“.
Motorizácie zhodné s kupé a kabrioletom
Záujemcovia o BMW radu 6 Gran Coupé si budú môcť vyberať z rovnakej palety motorov ako pri kupé a kabriolete. Základ predstavuje verzia 640i s trojlitrovým radovým šesťvalcom prepĺňaným turbodúchadlom. Tento motor produkuje 235 kW (320 k). K dispozícii je aj dieselový variant 640d. Tak isto ide o trojlitrový radový šesťvalec prepĺňaný turbodúchadlom, v tomto prípade však vznetový. Výkon je ale veľmi podobný – 230 kW (313 k). Vrcholnou verziou je model 650i, ktorý poháňa 4,4-litrový vidlicový osemvalec prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel. Tento benzínový motor produkuje 330 kW (450 k). Všetky motory štandardne spolupracujú s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a poháňajú zadné kolesá. Osemvalec je k dispozícii aj s pohonom všetkých štyroch kolies xDrive.
Ľahká konštrukcia
Pri vývoji tohto štvordverového kupé kládli konštruktéri veľký dôraz na nízku hmotnosť. Preto sú dvere aj predná kapota z hliníka. Z tohto pevného a ľahkého kovu je čiastočne aj zavesenie kolies. Blatníky sú plastové, veko batožinového priestoru je zas vyrobené z kompozitu vystuženého sklenými vláknami.
Maximálny luxus
Povedal by som, že je zrejme zbytočné rozpisovať sa o tom, akými všetkými prvkami bezpečnostnej, komfortnej, či luxusnej výbavy môže byť „Šestka“ Gran Coupé vybavená. Jednoducho si tam môžete objednať všetko. Všetko, na čo si len spomeniete. Pochopiteľne z prvkov dostupných pre autá. Saunu vám tam asi nenainštalujú, ale môžete sa spoľahnúť, že ak by ste aj nenašli všetky najmodernejšie technológie dostupné v automobilovom priemysle v štandardnej výbave základného modelu 640i, nájdete ich v rozsiahlom zozname príplatkovej výbavy. Je pravda, že ceny budú s najväčšou pravdepodobnosťou astronomické, no BMW radu 6 Gran Coupé predsa len nie je auto pre každého.
BMW zatiaľ iba zverejnilo fotografie a tieto informácie. Kedy a kde bude mať auto výstavnú premiéru zatiaľ nevieme. Ak to ale nebude v januári na autosalóne v Detroite, „Šestku“ Gran Coupé bude možné vidieť zrejme najneskôr v marci na ženevskom autosalóne.