BRATISLAVA 8. septembra (WEBNOVINY) – Výrobca tvrdí, že každý jeden panel karosérie je na novom Bentley Continental GT nový. Že to by ste teda nepovedali? Nevadí, ani ja nie. Každopádne, nová verzia má vyššie situovanú líniu bočných okien, ktoré sú teraz dlhšie. Dlhšia je aj predná kapota. Kvôli tomu je potom nová maska chladiča umiestnená kolmejšie a nižšie. Na prvý pohľad zbadáte nové svetlá, ktoré evokujú Bentley Mulsanne. Nové sú aj zadné svetlá.
Aj v interiéri sa zmenili iba detaily. Údajne sú použité ešte kvalitnejšie materiály. Vylepšené bolo multimediálne rozhranie. Vďaka tenším operadlám sedadiel majú pasažieri na zadných sedadlách približne o 5 cm viac miesta na nohy.
K zmenám došlo aj v technike. Nová verzia má hliníkové nápravy a nové riadenie. Nový medzinápravový diferenciál Torsen rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 40:60. V zákrutách si však auto dokáže presúvať krútiaci moment na to koleso, ktoré má momentálne najviac priľnavosti.
Foto: Bentley
Foto: Bentley
Foto: Bentley
Foto: Bentley
Foto: Bentley
Vidlicový dvanásťvalec do „W“ s objemom 6 litrov zosilnel o 15 koní a 50 Nm na výsledných 423 kW (575 k) a 700 Nm. Bentley Continental GT dokáže rozbehnúť na stovku iba za 4,4 sekundy a umožňuje mu dosiahnuť maximálnu rýchlosť 319 km/h.
Modernizované Bentley Continental GT sa začne predávať v marci budúceho roka. O rok neskôr by sa mala objaviť úspornejšia verzia so štvorlitrovým osemvalcom pod kapotou. Údajne však nepôjde o nejaký „základný model“. Motor s priamym vstrekovaním bude teda podľa všetkého preplňovaný, no je otázne, či sa výkonovo dotiahne na väčší šesťliter bez pomoci. Žeby bol tou pomocou elektromotor?
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk