BRATISLAVA 11. novembra (WBN/PR) – HEINEKEN Slovensko, líder na slovenskom pivnom trhu, sa verejne zaviazal, že do roku 2020 zníži pri výrobe piva spotrebu elektrickej energie na 6,4 kWh/hl, celkovú spotrebu termálnej energie na 67 MJ/hl, spotrebu pitnej vody na 3,7 hl/hl, a že zredukuje emisie CO2 pri produkcii 1 hektolitra piva o 40%. Podľa slov Door Plantenga, generálnej riaditeľky spoločnosti, zverejnil HEINEKEN Slovensko tieto svoje záväzky aj preto, že ako líder výroby piva na Slovensku chce ísť v agende trvalo udržateľného rozvoja príkladom. Spoločnosť ju totiž považuje za nástroj na zabezpečenie úspešného a dlhodobého podnikania spoločnosti.
„Z dlhodobých skúseností vieme, že zodpovednosť podnikania je jedným z faktorov, ktoré ovplyvňujú nákupné správanie našich zákazníkov. Veríme, že aj spotrebitelia na Slovensku budú v blízkej budúcnosti pri nákupe čoraz viac vyhľadávať tovar, ktorý vyrába zodpovedne podnikajúca spoločnosť,“ uviedla Door Plantenga, generálna riaditeľka HEINEKEN Slovensko. Podľa jej slov zodpovedne podnikajúce spoločnosti zvažujú dopady ich podnikania v dlhodobých horizontoch. „Investície do znižovania dopadov výroby na životné prostredie, resp. do spoločenskej zodpovednosti firmy, majú – vzhľadom na výšku investícií – dlhodobý charakter. V HEINEKEN Slovensko však veríme, že ide o investície do zelenej budúcnosti, a že tieto investície majú zmysel z pohľadu našej spoločnosti a aj z pohľadu obyvateľov a krajiny, v ktorej pôsobíme. Zároveň veríme, že je zodpovednosťou lídra, ísť aj v tejto oblasti príkladom,“ dodala D. Plantega.
HEINEKEN Slovensko realizuje opatrenia v oblasti trvalo udržateľného rozvoja už niekoľko rokov. V roku 2010 spustil do prevádzky čističku odpadových vôd, ktorá vďaka svojmu technologickému procesu umožňuje zužitkovať energiu získanú priamo z procesu čistenia. „V prvom polroku 2011 sme vďaka novej čističke vyprodukovali viac ako 200 000 kWhodín elektrickej energie, čo je ročná spotreba našej administratívnej budovy v Hurbanove,“ uviedla Hana Šimková, manažérka korporátnych vzťahov HEINEKEN Slovensko. Ako ďalší konkrétny príklad uviedla úsporu v oblasti pitnej vody: „V roku 2010 sme realizovali projekt, vďaka ktorému vieme opätovne využiť vodný koncentrát pri výrobe varnej vody. Vďaka tomu sme ročne schopní ušetriť približne 36 000 m3 vody, čo je zhruba ročná spotreba vody 250 slovenských domácností.“
Zodpovedný prístup spoločnosti HEINEKEN Slovensko k podnikaniu ocenila aj programová riaditeľka Nadácie Pontis a riaditeľka združenia Business Leaders Forum Beáta Hlavčáková: „Súčasťou vízie firiem, ktoré chcú podnikať dlhšie ako rok, či dva, dnes musia byť aj konkrétne a merateľné ciele firiem v oblasti trvalo udržateľného rozvoja. Záväzky, ktoré dnes zverejnil HEINEKEN Slovensko, sú konkrétne a v prípade ich naplnenia môžu výrazne prispieť k znižovaniu dopadov na životné prostredie. Nakoľko sú záväzky HEINEKEN Slovensko merateľné a metodika, ktorú spoločnosť predstavila, je verejne prístupná a transparentná, budeme sledovať, či HEINEKEN Slovensko svoje záväzky splní.“
Okrem zverejnených záväzkov predstavila spoločnosť aj ďalšie opatrenia, ktoré majú znížiť dopad jej podnikania na životné prostredie. Ako príklad uviedla projekt rekuperácie CO2, ktoré vznikne pri procese fermentácie piva. Budúci rok bude v pivovare nainštalovaná technológia, ktorá takto vyprodukované CO2 zachytí a pripraví na ďalšie použitie pri výrobe piva.