Majte sa na pozore pred poisťovacími podvodníkmi. Pod zámienkou vylákania osobných údajov strašia klientov VšZP

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dôchodkyňa
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) varuje pred nekalými prepoisťovacími praktikami. Poisťovňa opäť zaznamenáva zvýšený počet podnetov a upozornení na podvodné konanie jednotlivcov, ktorí poistencov oslovujú telefonicky, na sociálnych sieťach či emailom.

V záujme vlastného obohatenia neváhajú ísť za klientom VšZP aj osobne. V tlačovej správe o tom informovala Ivana Štefúnová zo VšZP.

Chráňte svoje osobné údaje

Ako uviedla Štefúnová, poistenci sa najčastejšie môžu stretnúť s tým, že osoba žiada od klienta poisťovne pod rozličnými zámienkami osobné údaje.

„Zdôrazňujeme, že VšZP osobné údaje od poistencov napríklad telefonicky nežiada, ani si ich takýmto spôsobom neoveruje,“ zdôrazňuje poisťovňa.

Iným spôsobom podvodného konania je, ak osoba tvrdí, že VšZP má problémy so zazmluvnením lekárov, poistenci VšZP nebudú ošetrení, prípadne, že končí bezplatné poskytovanie zdravotnej starostlivosti a pacienti si budú musieť za ňu zaplatiť.

„Tieto informácie sú klamlivé. VšZP sa dohodla so všetkými zdravotníckymi združeniami a asociáciami a má s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti uzatvorené zmluvy o poskytovaní a úhrade zdravotnej starostlivosti,“ vysvetlila Štefúnová.

VšZP nemá finančné problémy

Medzi časté nekalé praktiky patrí aj poskytnutie zavádzajúcich informácií o výške ponúkaných a preplácaných benefitov, o tom, že VšZP má alebo bude mať problém preplácať preventívne prehliadky, zubné ošetrenia či doplatky za lieky.

„Informácia sa nezakladá na pravde. VšZP si voči poskytovateľom zdravotnej starostlivosti plní načas všetky záväzky,“ informuje tlačová správa s tým, že objaviť sa môže aj to, že VšZP ukončuje svoju činnosť či zaniká. „Ide o klamstvo. VšZP je stabilným partnerom na poli zdravotného poistenia,“ vyvracia toto tvrdenie poisťovňa.

„Nekalé prepoisťovacie praktiky zbytočne vyvolávajú paniku a strach najmä u starších a chorých ľudí, čo môže byť spúšťačom zhoršenia ich zdravotného stavu. Poisťovňa preto rázne popiera tieto klamlivé tvrdenia a vyzýva verejnosť k ostražitosti. Výber zdravotnej poisťovne má byť slobodným rozhodnutím a poisťovňa odmieta, aby sa uskutočnil pod nátlakom a pod vplyvom nepravdivých a zavádzajúcich informácií,“ vyzýva VšZP.

Ako majú postupovať obete podvodu?

Ako ďalej upozorňuje poisťovňa, ak sa poistenec stane obeťou nekalého prepoistenia, je vhodné obrátiť sa na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) a zároveň kontaktovať zdravotnú poisťovňu, do ktorej bol po novom prepoistený a informovať ju o podvodnom konaní a neplatnosti prihlášky.

Voči jednotlivcom a skupinám, ktorí praktizujú nekalé prepoisťovanie, VšZP podnikla právne kroky. Poistencov ubezpečuje, že je pre nich i naďalej stabilným partnerom.

Jej transparentnosť podľa poisťovne potvrdil tento rok aj ÚDZS, ktorý vlani voči VšZP zaznamenal najmenej podnetov, aj v prípade neoprávneného prepoistenia. Vyplýva to zo správy o činnosti úradu za minulý rok.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ivana Štefúnová
Firmy a inštitúcie ÚDZS Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťouVšZP Všeobecná zdravotná poisťovňa