Podvodníci znovu úradovali v telekomunikačných službách. Odborníci radia, ako predísť problémom

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Faktúra, podvod
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
 
1x
  • Chapters
  • descriptions off, selected
  • captions and subtitles off, selected
    Reklama
    Tento článok pre vás načítala AI.

    Nepoctiví predajcovia, takzvaní šmejdi, v oblasti telekomunikácií dali o sebe opäť vedieť. Oslovujú ľudí a snažia sa uzavrieť s nimi zmluvu o poskytovaní týchto služieb nepravdivými informáciami o ich operátorovi.

    Napríklad, že už nebude viac ponúkať služby v danej obci, lebo predal svoju sieť inému operátorovi a prestane im fungovať internet. Takto presviedčajú jeho zákazníkov prejsť ku konkurentovi.

    Z nevedomosti sa stávajú neplatičmi

    Telekomunikačná únia Slovenskej republiky (TÚSR) o tom informovala na základe upozornenia telekomunikačného operátora GeCom zo Zemplína.

    Kto so šmejdmi uzavrie zmluvu, má obvykle dve zmluvy na rovnaké služby a z nevedomosti sa často stáva neplatičom. Následne si musí vzniknuté nedoplatky vysporiadať. Na tieto nečestné praktiky medzičasom začali upozorňovať aj obce.

    Ak niekto uzatvoril zmluvu s obchodným zástupcom operátora podomovým spôsobom, napríklad doma alebo v práci, a nie v priestoroch operátora, tak v prípade, že si to rozmyslí, má podľa zákona možnosť odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez sankcií, teda bez zmluvnej pokuty,“ uviedol hovorca a poradca TÚSR Roman Vavro.

    Nekonať v časovom strese

    Telekomunikačná únia upozornila na podobné praktiky u v minulom roku, pričom odporučila nikdy nekonať v časovom strese a neuzatvárať ihneď zmluvu. Veľmi dôležité je overiť si ústne poskytnuté informácie, ktoré sú iba nezáväzné, a oboznámiť sa so všetkými podmienkami písomnej zmluvy.

    Ak bude predajca pri ponúkaní služby poskytovať informácie súvisiace s vašim súčasným poskytovateľom, tak si informácie u svojho poskytovateľa overte,“ radí Roman Vavro.

    Aj v prípade, že by vás konkurenčná ponuka zaujala, oplatí sa osloviť svojho poskytovateľa, či vie zabezpečiť službu s lepšími parametrami, ako vám práve ponúkla konkurencia,“ dodal s tým, že v mnohých prípadoch bude vedieť vyhovieť.

    Ďalšie k téme

    Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať