Čínsky internetový predajca Temu bude v Únii čeliť najprísnejšej digitálnej kontrole

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Temu
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
  • Chapters
  • descriptions off, selected
  • captions and subtitles off, selected
    Reklama
    Tento článok pre vás načítala AI.

    Európska únia v piatok oznámila, že pridáva čínskeho online predajcu Temu na zoznam platforiem, ktoré čelia najvyššej úrovni digitálnej kontroly v rámci bloku.

    Opatrenia na zmiernenie rizík

    Vzhľadom na to, že má viac ako 45 miliónov používateľov, je Temu klasifikovaná ako „veľmi veľká online platforma“ podľa zákona EÚ o digitálnych službách, rozsiahleho súboru pravidiel, ktorého cieľom je kontrolovať online platformy a zaistiť bezpečnosť používateľov internetu.

    Temu musí zaviesť opatrenia na zmiernenie rizík, ako je uvádzanie a predaj falšovaného tovaru, nebezpečných produktov a položiek, ktoré porušujú práva duševného vlastníctva,“ uviedla v tlačovej správe Európska komisia, výkonná zložka EÚ.

    Spoločnosť by to mohla urobiť prijatím opatrení, ako je úprava používateľského rozhrania na lepšie nahlasovanie a detekciu podozrivých záznamov, zlepšenie procesov moderovania na rýchle odstránenie nelegálnych položiek a zdokonalenie svojich algoritmov, aby zabránila propagácii a predaju zakázaného tovaru, uviedla komisia.

    Temu uznáva rozhodnutie komisie

    Internetový predajca Temu už uviedol, že „uznáva“ rozhodnutie Komisie. „Sme plne odhodlaní dodržiavať pravidlá a predpisy (Európskej únie), aby sme zaistili bezpečnosť, transparentnosť a ochranu našich používateľov v rámci EÚ,“ uviedla spoločnosť vo vyhlásení.

    Spoločnosť Temu začala vstupovať na západné trhy len v posledných dvoch rokoch a jej popularita vzrástla tým, že ponúka lacný tovar – od oblečenia až po domáce produkty – ktorý sa dodáva z Číny.

    Na zoznam najväčších online služieb EÚ, ktoré potrebujú najprísnejšiu úroveň dohľadu, patria už asi dve desiatky technologických značiek, napríklad Facebook, TikTok, YouTube, Instagram, Amazon a Google Search. Porušenia európskych predpisov sa trestajú pokutami až do výšky 6 % ročného celosvetového príjmu spoločnosti.

    Ďalšie k téme

    Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
    Firmy a inštitúcie: EK Európska komisiaEU Európska únia