Minister školstva, vedy, výskumu a športu Tomáš Drucker (Hlas-SD) chce naliehavo riešiť problémy slovenského vzdelávacieho systému a zaviesť reformy, ktoré budú mať pozitívny vplyv na budúcnosť. Povedal to v rozhovore pre agentúru SITA.
Medzinárodné testovanie PISA 2022
Podelil sa tiež o plány svojho rezortu a neobišli sme ani kritické výsledky slovenských žiakov v medzinárodnom testovaní PISA 2022.
Exprezident Kiska: Fico sa nesmierne potreboval dostať k moci, pretože má strach a ten je silný motivátor (rozhovor)
„Je to národná tragédia Slovenska, pretože dlhodobo sme nevenovali školstvu dostatočnú pozornosť. Musíme sa prispôsobiť novým trendom a atraktívne prilákať deti k vzdelávaciemu procesu,“ uviedol a priblížil aj kroky, ktoré chce jeho ministerstvo podniknúť, aby sa situácia zlepšila.
Vysvetlil, že reformy v školstve by mali smerovať k budovaniu zručností, ktoré sú nevyhnutné pre budúce výzvy, ako sú napríklad kritické myslenie, zvedavosť či inovatívnosť.
Projekty ministerstva školstva
Minister Drucker predstavil aj 40 projektov, ktoré rezort momentálne spúšťa, aby sa zlepšila kvalita vzdelávania. Podotkol, že jedným z hlavných cieľov je prispôsobenie formy učenia sa novým potrebám detí a príprava na rýchlo meniaci sa svet.
Rozhovor pokračoval diskusiou o potrebe profesionality a manažérskych zručností v riadení štátu. Minister sa vyjadril k problému implementácie navrhovaných reformných opatrení a zdôraznil potrebu premeny nápadov a myšlienok na skutočné výsledky.
Ďalej minister Drucker hovoril aj o inkluzívnosti vo vzdelávaní a priznal, že Slovensko má dlhodobý problém so zaradením marginalizovaných skupín do vzdelávacieho procesu. Zdôraznil, že ministerstvo má v pláne zefektívniť inkluzívnosť vo vzdelávaní a zlepšiť situáciu pre všetkých žiakov.
V rozhovore s ministrom školstva Tomášom Druckerom sa ďalej dozviete:
- Na čo sa využijú financie z plánu obnovy a odolnosti v rezorte školstva
- Ako chce minister motivovať učiteľov, aby boli aktívny pri reformných snahách
- Aké konkrétne projekty chce rezort školstva realizovať
- Čo je podstatou kurikulárnej reformy
- Ako si minister predstavuje školstvo na konci svojho mandátu