Hybridná práca si bude vyžadovať zmenu kancelárskych priestorov. Vyplýva to z aktuálneho sprievodcu globálnej realitno-poradenskej spoločnosti CBRE – Ako hybridná práca pretvára trh komerčných nehnuteľností.
„Pandémia urýchlila prijatie flexibility a home office. Mnoho spoločností zistilo, že zamestnanci sú produktívni aj mimo kancelárie, čomu prispôsobilo aj svoju firemnú politiku. Kancelárska práca sa z veľkej časti digitalizuje, čiže je možné vykonávať ju prakticky odkiaľkoľvek,“ uvádza spoločnosť.
Priestory podľa želaní zamestnancov
Hybridná práca si podľa nej bude vyžadovať adekvátne pracovné priestory. „Dizajn a dispozície kancelárií budú viac orientované na zamestnancov – pracoviská budú transformované, alebo nanovo vytvorené, podľa potrieb a želaní zamestnancov,“ dodáva.
Napriek nedostatku nehnuteľností netreba skočiť na prvú ponuku. Predávajúci ceny často prestreľujú
V prieskume CBRE sa až 87 percent veľkých spoločností s viac ako 10-tisíc zamestnancami vyjadrilo, že implementujú hybridnú prácu. Z firemného pohľadu ide predovšetkým o dosiahnutie balansu medzi flexibilitou zamestnancov a ich produktivitou.
Hybridná práca s mantinelmi
„V nasledujúcich mesiacoch budú musieť spoločnosti definovať, čo pre nich vlastne hybridná práca znamená. Asi najjednoduchším spôsobom je zostaviť pravidlá kto a kedy môže alebo nemôže byť v kancelárii. My nazývame tento prístup „hybridnou prácou s mantinelmi“. Realizuje ho až 78 percent veľkých spoločností s 10-tisíc a viac zamestnancami,“ dodáva riaditeľ oddelenia architektúry a projektového manažmentu CBRE Slovensko Tomáš Pecek.
Kancelárske priestory budú musieť ponúkať také hodnoty, aby ich ľudia uprednostnili pred dištančnou prácou. „V novom normále bude teda redizajn pracoviska jednou z podmienok zabezpečenia pohody, produktivity a angažovanosti zamestnancov,“ uzavrela spoločnosť.