Zákazníci sa pri online nakupovaní potravín najviac boja o ich čerstvosť, ukázal prieskum

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Kura, kurča, potraviny
Foto: ilustračné, Getty images
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
  • Chapters
  • descriptions off, selected
  • captions and subtitles off, selected
    Reklama
    Tento článok pre vás načítala AI.

    Jednou z najväčších bariér v prípade online nákupov potravín sú obavy spotrebiteľov z nákupu čerstvých potravín, ako sú mäso, ryby, alebo zelenina. Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti Behavio.

    Ako uviedol medzinárodný riaditeľ spoločnosti Košík.sk Robert Brejc, približne polovicu nákupov u ich zákazníkov tvoria práve tieto kategórie produktov.

    Nízky podiel online nákupov

    Finančný riaditeľ Košík.sk Jakub Chalupecký podotkol, že podiel online nákupov v ČR je nízky a na Slovensku ešte nižší. Zákazníkov odrádzajú najmä náklady na prepravu, obavy z kvality, a tiež obavy z reklamovania tovaru.

    Košík.sk pritom vozí nákupy nad 50 eur s dopravou zdarma a v prípade, že sa niečo nepodarí, môžu zákazníci využiť rýchlu online reklamáciu na pár kliknutí.

    Nákupné zvyky pri online nakupovaní potravín v Čechách a na Slovensku sú podľa Brejca podobné. Priemerná hodnota jednej objednávky na Slovensku prevyšuje 60 eur.

    Košík.sk má v súčasnosti v ponuke približne 9-tisíc produktov. Ponuku plánujú postupne obohatiť o ďalších 2-tisíc položiek. Malo by ísť najmä o spotrebný tovar, napríklad menšie potreby do domácnosti.

    Vernostný program je v pláne

    „Do budúcna zvažujeme, že pridáme aj externých partnerov,“ dodal Brejc a ozrejmil, že v susednom Česku napríklad spolupracujú so sieťou lekární i ďalšími.

    „Tieto možnosti sú otvorené aj pre slovenský trh,“ dodal. V tejto chvíli pre Slovensko vernostný program neponúkajú, no je v pláne do budúcnosti.

    Spoločnosť Košík.sk na sklonku tohtoročnej jari expandovala na slovenský trh. Otvorili celkovo päť pobočiek, z toho jednu v Košiciach, z ktorej obsluhujú aj Prešov, a to v júli. Na východnom Slovensku zaznamenali podľa Brejcových slov oveľa väčší dopyt, než očakávali.

    Košík.sk momentálne pôsobí v troch štátoch, a to v Česku, Bulharsku a na Slovensku. V súčasnosti na Slovensku obhospodarujú približne 30 percent obyvateľstva. V Bulharsku majú pobočky tri a pokrývajú približne rovnaké percento obyvateľstva. V ČR majú v Prahe aj vlastný sklad.

    Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
    Viac k osobe Jakub ChalupeckýRobert Brejc
    Firmy a inštitúcie Košík.sk