Vinohradníci a vinári budú môcť žiadať o podporu. Žiadosť je potrebné podať do konca tohto roka. Podpora bude zameraná na propagáciu v členskom štáte Európskej únie alebo v tretej krajine, reštrukturalizáciu vinohradu alebo konverziu vinohradu, na poistenie úrody, na investíciu do spracovateľského zariadenia vinárskeho závodu, do jeho infraštruktúry alebo do marketingových nástrojov či na prieskum nových trhov potrebných na rozšírenie odbytu.
Vyplýva to z nariadenia, ktoré v utorok schválila vláda.
Podporia propagáciu a reklamu
Podporu na propagačné opatrenie v členskom štáte alebo v tretej krajine získajú vinohradníci a vinári na pokrytie časti refundovateľných výdavkov, ak takéto výdavky v členskom štáte dosahujú aspoň 10-tisíc eur a najviac 100-tisíc eur.
Výdavky na činnosť zameranú na styk s verejnosťou, propagáciou alebo reklamu musia byť aspoň 3-tisíc eur a najviac 10-tisíc eur.
Zväz vinohradníkov a vinárov bije na poplach a upozorňuje, že ich obchodníci likvidujú
Náklady na účasť na podujatí, veľtrhu alebo výstave s medzinárodným významom majú predstavovať aspoň 3-tisíc eur a najviac 30-tisíc eur a informačná kampaň zameraná na systémy Európskej únie má stáť aspoň 3-tisíc eur a najviac 10-tisíc eur. Výdavky na prieskumy nových trhov majú tvoriť najmenej 3-tisíc eur a najviac 10-tisíc eur.
Pokrytie časti refundovaných výdavkov
Podporu na investície môže štát poskytnúť na pokrytie časti refundovateľných výdavkov na výkon podporného opatrenia, ak tieto výdavky na nové drevené sudy alebo nádoby na skladovanie vína dosahujú aspoň 5-tisíc eur a najviac 35-tisíc eur a pokiaľ investície na zabezpečovanie označenia vinárskych výrobkov dosahujú aspoň 5-tisíc eur a najviac 50-tisíc eur.