Rok 2020 bol aj pre Poštovú banku náročný. Počas prvej vlny pandémie musela rýchlo zareagovať, aby mohli zamestnanci plnohodnotne pracovať z domu. Maximálne v ústrety sa banka snažila vychádzať aj klientom. Celoročné hospodárske výsledky ešte nie sú známe, no ku koncu septembra evidovala spoločnosť pokles zisku o 28,7 % na 32,3 mil. eur. Pod tento vývoj sa podpísal nárast opravných položiek súvisiacich so zhoršovaním sa ekonomického prostredia, ako aj nízke úrokové sadzby.
Ako pre agentúru SITA povedala hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková, nový rok bude pre bankový sektor na Slovensku zlomový a náročný, k čomu môže prispieť aj očakávané spomalenie ekonomiky. „Preto v roku 2021 čakáme pokles ziskovosti, vzhľadom na celkovú situáciu na trhu, stále klesajúcim úrokovým sadzbám a spomalenie ekonomiky. Svoje podnikateľské aktivity budeme aj naďalej zameriavať na rozvoj retailového bankovníctva a na ohlásenú zmenu smerovania bankovej skupiny,“ skonštatovala Žáčková.
365.bank preberá pozíciu primárnej banky
Na konci septembra totiž finančná skupina oznámila, že 365.bank plánuje prevziať pobočkovú sieť Poštovej banky. Poštová banka však nezanikne, naďalej bude na slovenskom trhu pôsobiť. Vráti sa na Slovenskú poštu a pracoviská finančných služieb. Poštová banka sa chce opäť stať tradičnou jednoduchou bankou, ktorá bude dostupná na poštách a 365.bank bude primárnou bankou finančnej skupiny.
Poštová banka vznikla na konci decembra 1992 a svoju činnosť začala 1. januára 1993. Na základe zmluvy so Slovenskou poštou predáva svoje produkty a služby aj prostredníctvom vyše 1 500 pôšt umiestnených na celom území Slovenska. Ku koncu júna 2013 bol ešte vyše 90-percentným vlastníkom banky Istrokapital, no od júla 2013 vlastní majoritu skupina J&T.