Finančná správa dosiahla za prvých päť mesiacov tohto roka významné výsledky vo vymáhaní daňových nedoplatkov, keď daňoví exekútori vybrali už vyše 121 miliónov eur. Za týmito výsledkami stojí podľa vyjadrení finančnej správy dobre nastavená stratégia, ktorá reflektuje aktuálne trendy v oblasti riadenia rizík a procesov, a v neposlednom rade aj vysoké pracovné nasadenie daňových exekútorov. Dôraz kladú najmä na použitie rôznych spôsobov vymáhania a využívanie pokročilých analytických nástrojov.
Efektivita vymáhania stúpa aj napriek poklesu nedoplatkov
Aj napriek medziročnému poklesu objemu odstúpených nedoplatkov o 12 miliónov eur efektivita vymáhania vzrástla o 1,4 % a na konci mája dosiahla úroveň 24,5 %. Daňoví exekútori od začiatku roka navštívili 1 542 prevádzok dlžníkov, pričom priamo na mieste odobrali viac ako 905-tisíc eur v hotovosti.

Na Slovensku krachujú aj celé rodiny, bankrot v máji vyhlásilo deväť manželských párov
Daňoví dlžníci môžu uhrádzať nedoplatky v hotovosti, ale aj prostredníctvom platobných terminálov. Ku koncu mája eviduje finančná správa 988 takýchto úhrad v sume viac ako 1 milión eur, čo je medziročný nárast o 224 úhrad a o 262-tisíc eur.
Medzinárodné vymáhanie prinieslo milióny do štátnej kasy
Finančná správa dlhodobo a efektívne využíva aj inštitút medzinárodného vymáhania. „Vďaka intenzívnej spolupráci s daňovými správami v rámci EÚ, ale aj mimo nej, finančná správa disponuje informáciami o majetku a príjmoch daňových dlžníkov v týchto krajinách, pričom výnimkou nie sú ani v súčasnosti populárne Revolut účty,“ informuje finančná správa.
Počet žiadostí zasielaných do zahraničia vzrástol medziročne o 234 % na 521 žiadostí. Vďaka iniciatívnemu prístupu daňových exekútorov a rýchlej súčinnosti zahraničných finančných správ sa podarilo do štátneho rozpočtu vymôcť 1,6 milióna eur, čo je medziročne o 779-tisíc eur viac.

Odložené daňové priznania musia daňovníci podať najneskôr do 30. júna
Finančná správa zároveň daňovníkov pravidelne informuje, že majú niekoľko možností, ako svoje problémy riešiť. „V prvom rade by mal daňovník komunikovať so svojím správcom dane, v ideálnom prípade už v momente, keď sa jeho finančná situácia zhoršila a vie, že nebude schopný daň zaplatiť v lehote splatnosti, prípadne v stanovenej výške,“ pripomína finančná správa. Všetky podmienky k odkladom a splátkam sú zverejnené na jej portáli.