V čase, kedy oveľa viac ľudí pracuje z domu a zároveň prebieha dištančná výučba, môže náhly výpadok elektrického prúdu spôsobiť veľké problémy. V snahe ukľudniť odberateľov a informovať ich, že výpadok je evidovaný a pracuje sa na jeho odstránení, začala Západoslovenská distribučná (ZSD), ako prvý prevádzkovateľ distribučnej sústavy na Slovensku, posielať SMS notifikácie.
Bez elektriny dlhšie ako 15 minút
Ak evidujeme poruchu a odberné miesto sa ocitne bez elektriny dlhšie ako 15 minút, spoločnosť bezplatne pošle SMS správu alebo e-mail. Cieľom notifikácií je informovať zákazníkov o aktuálnej poruche na ich odbernom mieste tak, aby o poruche vedeli aj v čase, keď sa nachádzajú na inom mieste, napríklad v práci. Pilotná verzia služby bola spustená 1. novembra 2020 na celom distribučnom území ZSD, nateraz s výnimkou bratislavských okresov.
Služba funguje automaticky
Notifikácie nie je potrebné si aktivovať, služba funguje automaticky. V prípade, že ZSD neeviduje mobilné telefónne číslo zákazníka, správa je odoslaná formou e-mailu. Môže sa však stať, že v databáze spoločnosti sa nachádzajú už neaktuálne kontaktné údaje zákazníka. Preveriť platnosť údajov, nahlásiť nové kontaktné údaje, ale aj zrušiť službu, je možné zaslaním e-mailu na odberatel@zsdis.sk.
Notifikácie o aktuálnych poruchách zasielame pre odberné miesta, pripojené na napäťovej úrovni nízkeho napätia (NN). Podrobné informácie o novej službe nájdete na stránke www.zsdis.sk/notifikacie.