Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) zriaďuje na ochranu slovenských odberateľov “ÚRSO ombudsmana“.
„ÚRSO ombudsman“ je virtuálna platforma. Tá podľa regulátora umožní rýchlu a účinnú pomoc spotrebiteľovi a to tým, že prepojí znalosti odborníkov z úradu s „know-how“ združení na ochranu práv spotrebiteľov, ktoré na Slovensku pôsobia.
Využijú znalosti externých odborníkov
„Keďže ide o virtuálneho ombudsmana, nie o konkrétnu osobu, môžeme využiť nielen znalosti expertov na našom úrade, ale aj externých odborníkov zo združení, ktoré s nami dlhodobo spolupracujú, tak aby sme boli rýchlejší a efektívnejší pri riešení sťažností ľudí,“ uviedol predseda ÚRSO Andrej Juris.
Slovenské domácnosti si za elektrinu priplatia, ale stále sú na tom lepšie ako Česi či Rakúšania
“ÚRSO ombudsman“ prináša návody a tipy ako si má odberateľ pripraviť svoje podanie po obsahovej aj formálnej stránke, ak je nespokojný s vyriešením reklamácie zo strany regulovaného subjektu. Prináša tiež návrhy na prípravu podania, informuje čoho sa odberateľ môže domáhať a aký výsledok môže očakávať.
Odporučí aj ďalší postup
Taktiež upozorňuje, čo všetko patrí do jeho kompetencie a čo nie, prípadne poradí, na koho sa má odberateľ ďalej obrátiť.
„ÚRSO ombudsman chce byť tým, koho spotrebiteľ vyhľadá, keď nevie ako ďalej pohnúť so svojím problémom v oblasti energetiky. V tých jednoduchších prípadoch si spotrebiteľ nájde radu sám priamo na webovom sídle ÚRSO v časti “spotrebiteľ“. V zložitejších prípadoch si môže vyhľadať postup ako podať podnet, resp. návrh na alternatívne riešenie sporu voči svojmu dodávateľovi/distribútorovi energie,“ dodal hovorca ÚRSO Radoslav Igaz.