Slováci môžu výpadky elektriny riešiť rýchlejšie a prehľadnejšie, stačí využiť novú aplikáciu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Elektrina, elektrické vedenie
Diaľkové elektrické vedenie. Bratislava, 13. január 2024. Foto: Ilustračné, SITA/Milan Illík
Tento článok pre vás načítala AI.

Slovenské domácnosti aj počas sviatočných dní musia počítať s nepriaznivým počasím a tým aj s možným výpadkom dodávok elektriny. Domácnosti sa už v prípade prerušenia dodávok elektriny nemusia spoliehať len na „horúcu“ telefonickú linku. Nahlásenie porúch je v súčasnosti jednoduchšie. Odberatelia môžu využiť webovú aplikáciu www.vypadokelektriny.sk.

Interaktívna mapa s informáciami o už nahlásených poruchách

Spoločnosti Západoslovenská distribučná (ZSED) a Východoslovenská distribučná (VSD) ponúkajú odberateľom aplikáciu, ktorá obsahuje interaktívnu mapu s informáciami o už nahlásených poruchách. Odberateľ tu môže zistiť či bezprúdie na jeho odbernom mieste je súčasťou už nahlásenej poruchy, v takom prípade už nemusí kontaktovať poruchovú linku.

Zároveň sa tu dozvie aj predpokladaný čas odstránenia poruchy. Prostredníctvom tejto aplikácie je možné poruchu aj nahlásiť. Spomínaná aplikácia poskytuje údaje o distribúcii elektriny v zmysle odstávka/výpadok pre distribučné územia ZSD a VSD.

Duplicitné hlásenia sa limitujú

Aplikácia má zlepšiť informovanosť verejnosti o príčinách prerušenej distribúcie elektriny v konkrétnom geografickom bode a mieste, poskytnúť odberateľom ďalšiu plnohodnotnú, dokonca lepšiu, alternatívu pre nahlasovanie výpadkov elektriny namiesto telefonovania na poruchové linky. Vďaka aplikácie sa limitujú duplicitné hlásenia, keďže stránka poskytuje prehľad o evidovaných, už riešených ako aj o ukončených výpadkoch na jednotlivých distribučných územiach.

„Užívateľ tak s pomocou www.vypadokelektriny.sk dokáže okamžite zistiť, či o jeho poruche už vieme, rovnako rýchlo dokáže vyklikať nové hlásenie o výpadku v tom-ktorom bode (ak ho na mapke nevidí). Okrem toho môže tiež zistiť, že ide o plánovaný stav,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa ZSD Michaela Dobošová.

Najväčší záujem o stránku je v čase kalamít a iného nepriaznivého počasia. Od januára do tohto roku bolo nahlásených viac ako 4 000 výpadkov.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Michaela Dobošová
Firmy a inštitúcie VSD Východoslovenská distribučnáZSD Západoslovenská distribučná