Britská energetická firma vyplatila približne 4 tisíckam zákazníkov a na charitu 1 milión britských libier za zavádzajúce sľuby v oblasti úspor pri jej tarifách.
Najväčší britský dodávateľ energií British Gas, ktorého majiteľom je spoločnosť Centrica, vyplatil približne 4 tisíckam zákazníkov a na dobročinné účely 1 milión britských libier. British Gas tak chce odškodniť svojich klientov za zavádzajúce sľuby v oblasti úspor pri jej tarifách. Informoval o tom v piatok britský regulačný úrad Ofgem. British Gas totiž od februára 2011 do marca 2013 dával zákazníkom prehnané sľuby o úsporách pri ich účtoch za energie, uviedol regulačný úrad. Dodávateľ energií okrem toho nedostatočne vyznačil svoje tarify pri predaji prostredníctvom supermarketov Sainsbury’s.
K účtu desiatky libier odškodného
British Gas zaplatil postihnutým zákazníkom v priemere po 130 libier a okrem toho vypláca ďalších 434 tisíc britských libier dobročinnej spoločnosti British Gas Energy Trust pomáhajúcej ľuďom, ktorí majú ťažkosti pri platení účtov. „Ofgem očakáva od všetkých dodávateľov, že začnú konať spôsobom, ktorý zákazníkom pomôže dôverovať dodávateľom energií,“ povedala za regulačný úrad Sarah Harrisonová. Ofgem konštatoval, že nezačal formálne prešetrovanie pochybení firmy British Gas, keďže dobrovoľne prijala nápravu, hneď ako si chyby uvedomila.