BRATISLAVA 4. mája (WEBNOVINY) – Staromestskí inšpektori vďaka elektronickým službám skontrolujú majiteľov psov rýchlejšie.
Obyvatelia mestskej časti Bratislava – Staré Mesto v súčasnosti môžu podať viaceré žiadosti elektronicky, sledovať ich vybavovanie alebo si pozrieť všetky objednávky, zmluvy a faktúry mestskej časti.
Elektronizácia prináša novinku aj pre inšpektorov verejného poriadku, agentúru SITA o tom informoval staromestský hovorca Tomáš Halán.
Inšpektori verejného poriadku majú vo svojich mobilných telefónoch aplikáciu, pomocou ktorej môžu rýchlo zistiť, či majiteľ svojho psa zaregistroval a či zaplatil daň.
Inšpektorovi stačí, aby do aplikácie zadal číslo známky a získa okamžite všetky potrebné informácie – meno, priezvisko, adresu a telefón majiteľa, ako aj farbu a rasu psa. „Odstránia sa tak viaceré nedorozumenia pri identifikácii majiteľa, keď inšpektor verejného poriadku žiadal od občana doklady totožnosti. Aplikácia pomôže aj v prípadoch, ak inšpektor nájde zatúlaného psa, ktorý má staromestskú známku. Okamžite sa môže spojiť s majiteľom a psíka mu odovzdať,“ cituje tlačová správa starostku Starého Mesta Táňu Rosovú.
Ak sa majiteľ psa pri kontrole nepreukáže evidenčnou známkou psa, znamená to, že psa nemá zaevidovaného, čo bude posudzované ako priestupok. Majiteľ psa tak môže dostať pokutu do 165 eur, dodal hovorca mestskej časti Bratislava – Staré Mesto Tomáš Halán.