BRATISLAVA 16. septembra (WBN/PR) – Spoločnosť Lidl Slovenská republika, v.o.s. ďalej rozvíja spoluprácu so Strednou odbornou školou obchodu a služieb Samuela Jurkoviča v Bratislave. V školskom roku 2015/2016 absolvuje povinnú prax v predajniach tohto obchodného reťazca už 18 žiakov bratislavskej SOŠ, praktickú časť vzdelávania absolvuje v Lidli po deväť žiakov z prvého i druhého ročníka. Cieľom vzdelávacieho projektu, ktorý sa od septembra 2014 realizuje spolu s Bratislavským samosprávnym krajom (BSK), je zvýšiť atraktivitu stredného odborného školstva a zlepšiť jeho prepojenie s pracovným trhom.
Lidl ponúka žiakom SOŠ Samuela Jurkoviča možnosť pripraviť sa na zamestnanie vo svojich predajniach. Obchodný reťazec sa podieľa na teoretickom i praktickom vzdelávaní študentov v odbore „pracovník marketingu“. Okrem odborného výcviku, ktorý je realizovaný priamo v predajniach, sa Lidl podieľa aj na teoretickej príprave vo forme odborných prednášok. Po ukončení štúdia je pre absolventov pripravená garancia pracovnej pozície na dobu neurčitú. Ďalšou motivačnou zložkou programu je finančné štipendium, ktorého výška závisí aj od prospechu žiaka.
„Prvý ročník projektu sme vyhodnotili ako úspešný a prínosný pre všetky zúčastnené strany. Spoznali sme potreby žiakov a snažili sa im čo najviac vychádzať v ústrety, oni na druhej strane spoznali základné procesy a pracovné postupy v našich predajniach. Žiakov projekt zaujal, čoho dôkazom je aj ich spätná väzba a študijné výsledky,“ uviedol Vladimír Tomko, konateľ spoločnosti Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť administratívy a ľudských zdrojov.
Spoločnosť Lidl Slovenská republika, v.o.s. patrí medzi stabilných zamestnávateľov. Vo svojich 123 predajniach, dvoch logistických centrách a centrále zamestnáva viac ako 3600 ľudí. Reťazcu sa dlhodobo darí vytvárať nové pracovné miesta, pričom väčšina z nich vzniká nezávisle od expanzie. V súčasnej dobe si podala spoločnosť Lidl žiadosť o vydanie osvedčenia pre poskytovanie povinnej odbornej praxe žiakom stredných škôl v rámci duálneho systému vzdelávania podporovaného Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu celkovo pre 39 predajní v rámci celého územia SR.
V rámci stratégie podpory vzdelávacieho procesu kandidátov má Lidl pre vysokoškolských študentov a čerstvých absolventov pripravené programy „Stážista“ a „Trainee“. Ich cieľom je zapojiť študentov a absolventov vysokých škôl do fungovania medzinárodnej spoločnosti. Obchodný reťazec tiež aktívne spolupracuje s najväčšou medzinárodnou študentmi riadenou organizáciou na svete – AIESEC. Lidl dokonca získal ocenenie „Najlepší partner roka 2015 AIESEC Bratislava“.
Ďalšie informácie o pracovných príležitostiach nájdete na internetovej stránke kariera.lidl.sk.