Slováci navštevujú internet menej ako Česi, nehľadajú zábavu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Počítač, nákup
Foto: shutterstock.com

BRATISLAVA 10. júla (WEBNOVINY) – Na Slovensku navštevuje internet už 71 percent osôb vo veku od 18 do 69 rokov. Priemerný slovenský internetový užívateľ strávi na internete osem a pol hodiny. Počet zobrazení stránok dosiahne u jedného užívateľa 543 mesačne. Vyplýva to z výsledkov štúdie Online Landscape Central Europe obchodno-poradenskej spoločnosti Gemius.

V štátoch V4 je celkovo 31 miliónov užívateľov internetu

Rozšírenie internetu v SR je nad priemerom celého regiónu strednej a východnej Európy, kde internet v priemere navštevuje 67 percent obyvateľov.

Podľa výsledkov štúdie je v štátoch Visegrádskej štvorky (V4) celkovo 31 miliónov užívateľov internetu. „Najväčším internetovým trhom je podľa počtu užívateľov Poľsko, avšak najvyššiu mieru rozšírenia internetu vykazuje ČR, kde internet navštevuje už 96 percent užívateľov vo veku od 18 do 69 rokov,“ uviedla poradenská spoločnosť.

Slovenská online populácia dosahuje 3,3 milióna užívateľov, pričom rozloženie podľa pohlavia je zo všetkých skúmaných štátov najrovnomernejšie, konštatuje Gemius.

Slováci obľubujú aj online obchody

Zatiaľ čo v Poľsku a Maďarsku vyhľadávajú užívatelia predovšetkým weby spojené so zábavou, na Slovensku a v ČR sa zaujímajú skôr o prakticky zamerané webové stránky, ako napríklad databázy, mapy či cestovné poriadky.

Na Slovensku sú tiež obľúbené webové stránky online obchodov, pričom v decembri minulého roka ich navštívilo o 220 tisíc užívateľov viac ako v predchádzajúcom roku.

Rastúca návštevnosť z mobilných zariadení znamená podľa spoločnosti Gemius výzvu pre marketérov a zadávateľov reklamy. Využitie mobilných zariadení pre reklamu je v súčasnosti pomerne nízke, podľa štúdie gemiusAdMonitor dosahuje reklama v mobilných zariadeniach iba tri percentá z celého objemu online reklamy. Gemius však predpokladá jej konštantný rast.

Gemius je obchodno-poradenská spoločnosť, ktorá sa zameriava na oblasť internetu. Pôsobí na 30 trhoch v Európe, na Blízkom východe a v Afrike.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie V4 Vyšehradská štvorka