LUXEMBURG 31. januára (WEBNOVINY) – Írska letecká spoločnosť Ryanair musí odškodniť svoju krajanku, ktorá pre popol z islandskej sopky Eyjafjallajökull musela v apríli 2010 v Portugalsku čakať sedem dní na svoj let.
Rozhodol o tom vo štvrtok Súdny dvor EÚ. Podľa neho neexistuje žiadne obmedzenie, ktoré by leteckej spoločnosti malo brániť v plnení si svojich povinností vo veci starostlivosti o svojho klienta. Platí to aj pre výbuch sopky.
Ryanair tak musí plne odškodniť poškodenú pasažierku, ktorá na ubytovanie, jedlo a dopravu minula viac ako 1300 eur, ktoré jej írska spoločnosť dodnes nepreplatila.
Eyjafjallajökull sa vtedy po dlhom čase prebrala k životu a na dlhé dni ochromila leteckú dopravu v Európe. Zrušených bolo vyše 100-tisíc letov, čo postihlo osem miliónov pasažierov. Išlo o najrozsiahlejšie uzavretie vzdušného priestoru od druhej svetovej vojny.
Letecké spoločnosti vtedy prichádzali o stovky miliónov eur denne v rámci starostlivosti o uviaznutých pasažierov. To podľa najvyššieho súdu EÚ sídliaceho v Luxemburgu platí aj pre tie nízkonákladové aerolinky.
Ryanair pritom dlhodobo čelí kritike z viacerých strán, ktorým sa nepozdáva jeho hospodárenie ani úroveň prepravy za oveľa nižšie ceny, ako ponúkajú tradičné letecké spoločnosti.