BRATISLAVA 14. mája (WEBNOVINY) – Slovenskí pacienti obľubujú stále tie isté kúpele. Aspoň to naznačuje prieskum spokojnosti súkromnej zdravotnej poisťovne Dôvera. Zoznam štyroch najlepších kúpeľov za minulý rok totiž obsahuje tie isté mená ako za rok 2008. Najlepšie ohodnotili pacienti tentoraz Kúpele Brusno. Na ďalších priečkach sa ocitli Kúpele Dudince, Prírodné jódové kúpele Číž a Kúpele Nimnica. Predstavitelia poisťovne o tom informovali na piatkovej tlačovej besede.
Názor pacientov na kúpeľnú starostlivosť patrí pritom podľa riaditeľa úseku nákupu Dôvery Martina Kultana medzi kľúčové parametre, ktoré vypovedajú o úrovni kúpeľov. Výsledky prieskumu preto poisťovňa následne využíva nielen ako podklad na rokovanie s týmito zariadeniami, ale aj na manažovanie pacientov do tých, ktoré sú efektívne a obľúbené. „Uplynulý rok sme s výsledkami prieskumu spokojnosti aktívne pracovali. Pacientov sme smerovali do kúpeľov s dobrým hodnotením, takže ich návštevnosť stúpla. Takto sme sa snažili zabezpečiť spokojnosť našich poistencov a čo najvyššiu kvalitu ich liečby. Rovnako postupujeme aj tento rok,“ povedal Kultan.
Spokojnosť poistencov Dôvera zisťovala pomocou dotazníka s 11 otázkami, ktorý sa zameral na tri kľúčové oblasti, prístup a starostlivosť personálu, ubytovanie a strava a spokojnosť s poskytnutou liečbou. Respondenti ich hodnotili tak ako v škole, na stupnici od 1 do 5. Z prieskumu vyplýva, že pacienti boli vlani najspokojnejší so správaním lekárov, starostlivosťou personálu a s poskytnutými procedúrami. Najmenej naopak s informovaním o ďalšom liečebnom postupe po odchode z kúpeľov a s ubytovaním.
Vlani aj rok predtým boli najsilnejšou stránkou kúpeľov podľa poistencov prístup a správanie personálu. Zlepšilo sa pacientske vnímanie úrovne stravy a ubytovania, mierne sa zhoršil subjektívny pocit zo zlepšenia zdravotného stavu po absolvovaní liečby. Za zlepšením hodnotenia stravy a ubytovania môže byť však podľa poisťovne pokles samoplatcov a presun pacientov s kúpeľným poukazom do ubytovacích priestorov s vyšším štandardom. Spokojnosť pacientov s kúpeľmi je pritom naďalej mierne vyššia ako s nemocnicami.
Dôvera zaslala dotazníky takmer 1 200 jej poistencom, ktorí sa v minulom roku liečili v kúpeľoch. Oslovení však boli iba pacienti zo skupiny A, teda tí, ktorým poisťovňa hradila tak liečbu, ako aj ubytovanie. Návratnosť dotazníka dosiahla 60 %. Celkový výsledok zariadení vznikol súčtom výsledkov za každú z 11 otázok, pričom najlepšie dopadli kúpele s najnižšou známkou. Okrem nej dostali aj označenie, ktoré hovorí o tom, či v porovnaní s ostatnými patria k nadpriemeru, priemeru alebo podpriemeru.
Rebríček odzrkadľuje názory poistencov, ktorí absolvovali kúpeľnú liečbu v roku 2009. Dostatočný počet odliečených pacientov a dostatočnú štatistickú vzorku odpovedí dosiahla poisťovňa pri 17 kúpeľoch. Ostatné v rebríčku zahrnuté nie sú. Dôvera má v súčasnosti platné zmluvy s 27 kúpeľnými zariadeniami, a to až do konca marca budúceho roka. Na rozdiel od predchádzajúceho obdobia nerobí prieskum a rebríček podľa pacientov sama. Spojila sa s časopisom Kúpele.
Zdravotná poisťovňa Dôvera vznikla 1. januára 2007 spojením zdravotných poisťovní Sideria a Dôvera. K 1. januáru tohto roka sa spojila so zdravotnou poisťovňou Apollo. V súčasnosti má takmer 1,4 mil. klientov.
SITA