LONDÝN 13. októbra (WebNoviny.sk) – Spoločnosť Volkswagen (VW) vo Veľkej Británii predala prvé auto s naftovým motorom, ktorý mal skreslené emisie, v roku 2008. Uviedol to v pondelok šéf spoločnosti VW vo Veľkej Británii Paul Willis pred britskými poslancami.
Šéf spoločnosti o tom nevedel
„Podľa informácií, ktoré teraz mám, to vyzerá na približne rok 2008,“ povedal. „O tejto situácii som nič nevedel do 19. septembra tohto roku, keď som prvýkrát počul o správach z USA,“ doplnil.
Exriaditeľ Volkswagenu má rezignovať na zvyšné posty
Volkswagen odhalil, kto stojí za mega škandálom s emisiami
Nemecký úrad KBA posúdi plán opráv áut Volkswagenu
Volkswagen prezradil, kedy stiahne autá spojené so škandálom
„Moja úloha vo Veľkej Británii sa týka predaja, marketingu, distribúcie a financií,“ uviedol. „Nemám žiadny priamy vzťah s oddelením, ktoré je zodpovedné za motory a technický vývoj VW,“ doplnil Willis. Taktiež uviedol, že v súvislosti s emisnými testami sa objavujú otázniky. Podľa neho by automobilka mala diskutovať s britskými regulačnými úradmi o možnosti smerovania k opakovaným testom vozidiel.
Dolné Sasko si ponechá podiel vo Volkswagene
Spolková krajina Dolné Sasko si ponechá svoj podiel v automobilke Volkswagen (VW). Vyhlásil to v utorok premiér miestnej vlády Stephan Weil. „Štátu veľmi záleží na tom, aby bol VW úspešný,“ uviedol premiér pred poslancami krajinského parlamentu.
Emisný škandál, ktorý uvrhol automobilku do najhoršej krízy v jej 78-ročnej histórii, označil za „osudovú chybu“. Ako ďalej uviedol, koncern potrebuje v dôsledku kauzy upraviť svoje plány v oblasti investícií a očakávaného zisku. Prekonanie škandálu bude trvať dlhšie ako iba niekoľko mesiacov, dodal Weil, ktorý zasadá v 20-člennej dozornej. Dolné Sasko je s podielom 20 percent najväčším akcionárom skupiny VW.
Značka Volkswagen zníži investície
Volkswagen zníži investície vo svojej rovnomennej vlajkovej značke o 1 miliardu eur ročne. Spoločnosť tento krok ohlasuje v rámci opatrení na znižovanie nákladov s cieľom zmierniť dopady emisného škandálu. Bližšie údaje, kde plánuje obmedziť investície a dosiahnuť úspory, VW neposkytol.
Šéf značky VW Herbert Diess ďalej v utorok informoval, že pri vývoji modelov sa najväčšia divízia koncernu viac zameria na elektrické a hybridné vozidlá. Do dieselových a úžitkových vozidiel má zároveň inštalovať iba najspoľahlivejšie ekologické technológie.
Nemeckí strojári neočakávajú priame dopady kauzy
Nemecký strojársky priemysel neočakáva, že emisný škandál v automobilke bude mať priamy dopad na odvetvie. Informoval o tom v utorok Zväz nemeckých výrobcov strojov a zariadení (VDMA). „Predpokladáme, že naši zákazníci dokážu a budú rozlišovať medzi incidentom, hoci šokujúcim, v jednej firme a každodennou prácou tisícov strojárskych podnikov, veľkých, ako aj malých,“ uviedol vo vyhlásení prezident združenia Reinhold Festge.
Urýchlené a dôkladné vysvetlenie kauzy je však podľa neho v záujme celého odvetvia. „Urobíme všetko preto, aby si značka ‚Made in Germany‘ udržala svoj lesk,“ zdôraznil Festge.
Koncom septembra skupina Volkswagen priznala, že približne 11 miliónov vozidiel na svete má nainštalovaný program falšujúci emisné testy. Škandál zrazil trhovú hodnotu firmy zhruba o tretinu a prinútil k odchodu jej bývalého riaditeľa Martina Winterkorna. Vyšetrovanie kauzy sa z USA rozšírilo na krajiny v rôznych častiach sveta a zaoberá sa ňou aj Európska komisia.