BRATISLAVA 26. októbra (WBN/PR) – Pohoda za mestom je názov programu, ktorého pilotný ročník vyhlásila Nadácia Ekopolis so spoločnosťou Heineken Slovensko. Jeho cieľom je podporiť komunitný život súčasne s obnovou a oživením rekreačných priestorov v zázemí väčších miest, s počtom obyvateľov nad 35 000. Najlepšie projekty budú podporené do výšky 6 000 eur. Uzávierka prijímania žiadostí je 6. decembra 2010.
O podporu sa môžu uchádzať mimovládne organizácie, školy a športové kluby. Samosprávy miest, štátna ochrana prírody alebo správcovia zelene a rekreačných objektov môžu predložiť žiadosť o podporu v partnerstve s miestnou mimovládnou organizáciou. Projekty sa musia týkať častí externých rekreačných priestorov, ktoré sú verejne prístupné.
„Cieľom programu Pohoda za mestom je ponúknuť bezpečné, zdravé a príjemné miesta na trávenie voľného času a šport pre rôzne skupiny užívateľov, vytvárať priestor pre ich stretnutia a sociálne kontakty. Rovnako dôležité je aj vytváranie partnerstiev samospráv a obyvateľov miest tak, aby mohla byť v budúcnosti zabezpečená starostlivosť o rekreačné zázemie a v spolupráci boli realizované prípadné ďalšie aktivity v prospech mesta a jeho obyvateľov,“ povedal Peter Medveď, riaditeľ Nadácie Ekopolis.
„Spoločnosť Heineken Slovensko sa dlhodobo angažuje v aktivitách spoločenskej zodpovednosti. Doteraz bol našim ťažiskovým projektom program Tu sme doma v Hurbanove, zameraný na rozvoj komunitného života v našom domovskom meste. Sme veľmi radi, že s programom Pohoda za mestom rozšírime svoju podporu aj do ostatných regiónov Slovenska. Veríme, že sa nám vďaka nej podarí priniesť do našich veľkých miest skutočnú pohodu v podobe vynovených alebo úplne nových miest pre oddych, šport a rekreáciu,“ povedala Hana Šimková, manažérka pre korporátne vzťahy Heineken Slovensko.
Východiskom programu je myšlienka, že prírodné lokality a rekreačné areály v zázemiach miest sú dôležitým prvkom pre kvalitu života jeho obyvateľov. Pri úpravách a obnove týchto miest je nutné brať do úvahy nielen návrhy architektov a estetické aspekty jednotlivých prvkov. Rovnaká pozornosť má byť venovaná aj aspektom bezpečnosti a prístupnosti pre rôzne skupiny užívateľov, tiež ochrane prírodných hodnôt, orientačným prvkom, sprístupneniu kultúrnych a prírodných hodnôt. Nezanedbateľné v tomto programe je tiež zapojenie verejnosti do plánovania a vytvárania priestorov.
Na podporu projektu je vyčlenených spolu 27 000 €, pričom maximálna výška grantu je 6 000 €. „Podpora môže byť smerovaná do vytvárania a obnovy priestorov pre relax a športové aktivity, napr. petangové ihriská, miesta na piknik či grilovanie, stolnotenisové stoly, na doplnenie drobného mobiliáru, osadenie rôznych atraktivít oživujúcich priestor, ale aj zorganizovanie zaujímavého podujatia oživujúceho priestor a komunitné vzťahy,“ spresnila Martina Paulíková, programová manažérka Nadácie Ekopolis.
Každý podporený projekt navyše získa vzdelávanie, podporu a konzultácie pri plánovaní a realizácii úprav verejného priestoru, v hodnote 450 € na projekt. Asistenciu a vzdelávanie zabezpečí Nadácia Ekopolis.
Viac informácií získate na: www.ekopolis.sk, www.heinekenslovensko.sk