BRATISLAVA 28. septembra (WEBNOVINY) – Slovenskí užívatelia internetu vlastnia v priemere 4,3 digitálnych zariadení, ako napríklad mobilný telefón, smartfón, tablet, či notebook. Celosvetový priemer pritom predstavuje 3,6 zariadení.
Vyplýva to z prieskumu Connected Life, ktorý uskutočnila agentúra TNS Slovakia v apríli tohto roka na vzorke 982 internetových užívateľov. Podľa výsledkov prieskumu viac zariadení majú mladšie ročníky, a to ľudia do 24 rokov, a skôr muži ako ženy.
Využívanie počítačov je na Slovensku nadpriemerné
Slovensko má v porovnaní s ostatným svetom aj vysokú penetráciu takmer všetkých digitálnych prístrojov. Klasický mobilný telefón má 72 percent, smartfóny 62 percent a tablety 34 percent internetovej populácie.
Aj využívanie počítačov je na Slovensku nadpriemerné. Zatiaľ čo vo svete vlastní podľa TNS Slovakia notebook a osobný počítač približne polovica ľudí, u nás je to výrazne viac.
Osobný počítač má 65 percent a notebook 74 percent respondentov. „To, že Slovensko patrí medzi digitálne vyspelé krajiny, nie je pre nás žiadnym prekvapením. Prieskumy nám už dlhodobo naznačujú tento rastúci trend,“ zhodnotil výsledky prieskumu client partner senior TNS Slovakia Ľubomír German.
Internet využívame aj na zábavu
Z výsledkov prieskumu tiež vyplynulo, že až 97 percent užívateľov internetu ho využíva na komunikáciu, 89 percent si na internete vyhľadáva informácie rôzneho charakteru a 86 percent navštevuje sociálne siete, či nadväzuje kontakty. Internet využíva na zábavu 73 percent opýtaných a 68 percent nakupuje online.
Štúdia Connected Life je kontinuálny ročný prieskum, ktorý nadväzuje na štúdie Mobile Life a Digital Life. Tento rok sa uskutočnil v 50 krajinách sveta na vzorke 55 tis. respondentov. Na Slovensku sa prieskum vykonal v apríli tohto roka na vzorke 982 internetových užívateľov vo veku 16 až 65 rokov.
Agentúra TNS Slovakia vznikla 1. januára 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia. Firma zamestnáva 80 pracovníkov a približne 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR a Slovenskej asociácie výskumných agentúr, Britskej obchodnej komory a združenia Global Compact.