Prečo mnohí z nás napriek snahe našich rodičov viesť nás k zdravej strave, holdujeme nezdravým jedlám? Je to preto, že dobre mienené rady majú skôr opačný účinok. Ktorým nešťastným výrokom sa teda vyhnúť, ak chceme , aby naše deti jedli zdravo?

Často zabúdate? Tu sú prírodné prostriedky na zlepšenie vašej pamäte
Výrok číslo jeden
„Toto jedlo musíš zjesť, lebo je pre teba zdravé.”
Preklad: „Chutí to zle.”
Radšej povedzte: „To jedlo chutí naozaj dobre. Podobne ako tvoje obľúbené…”
Dôvod: Viaceré štúdie potvrdzujú, že deti sú takto ochotnejšie skúšať nové veci.

Výrok číslo dva
“Naposledy ti hovorím, že žiadna zmrzlina!”
Skutočný význam: “Už nikdy v živote nedostaneš zmrzlinu!”
Použite radšej vetu: “Teraz nedostaneš zmrzlinu, lebo budeš obedovať. Môžeme si ju dať inokedy.”
Dôvod: Deti ľahšie príjmu fakt, že nedostanú zmrzlinu, keď vedia, že si budú môcť na nej pomaškrtiť inokedy.

Výrok číslo tri
“Pozri sa, tvoj (brat, sestra, bratranec, kamarát) to jedlo zjedol, tak prečo ty nie?”
Skutočný význam: “On/ona je lepší ako ty!”
Použite radšej vetu: “Viem, že ty to dokážeš zjesť. Chce to čas a naučíš sa mať rád/rada nové jedlá aj ty.”
Dôvod: Namiesto pocitu menejcennosti dáte dieťaťu takto pocit istoty, že môže mať rovnako rado jedlo ako ostatné deti.

Výrok číslo štyri
“Ak zješ tú zeleninu, dostaneš sladkosť.”
Preklad: “Zelenina je niečo zlé, pretože ma musia za to odmeniť, keď ju zjem.”
Rada: Namiesto odmeňovania nezdravými sladkosťami, odmeňte ho zeleninou.
Dôvod: Mnohé štúdie hovoria, že deti skôr začlenia zeleninu do svojho jedálnička, ak ju budú brať ako odmenu.

Výrok číslo päť
“Nepáči sa ti večera? Mám ti urobiť niečo iné?”
Preklad: “Nemusím sa snažiť ochutnať a zjesť jedlo, pretože mama/otec mi vždy ochotne pripravia iné jedlo.”
Radšej použite vetu: “Všetci máme rovnaké jedlo na večeru. Niekedy máme tvoje obľúbené, ktoré sa zas nemusí páčiť tvojmu bratovi/sestre a niekedy zas naopak.”
Dôvod: Spoločný obed, raňajky či večera učia deti, že berú jedlo ako rodinnú záležitosť. Viac im chutí a podnecuje ich to skúšať nové druhy jedál.

Výrok číslo šesť
“Musíš sa dosýta najesť a neodídeš od stola, kým nebudeš mať prázdny tanier.”
Preklad: “Mami, otec, prázdny tanier je lepší ukazovateľ mojej sýtosti ako to, čo na to hovorí moje bruško.”
Radšej povedzte: “Naozaj už nie si hladný/á, lebo ďalšie jedlo už do raňajok( obeda, večere) mať nebudeme?”
Dôvod: Deti preberajú zodpovednosť za svoje konanie a ak neskôr pocítia hlad, do budúcna sa poučia.
