Železnice Slovenskej republiky už ukončili rekonštrukciu ozubnicovej trate v úseku medzi Štrbou a Štrbským Plesom, na ktorú išlo 18,58 milióna eur. Agentúru SITA o tom informovala ich hovorkyňa Ria Feik Achbergerová, podľa ktorej sa tak stalo ešte v septembri.
Železnice však nevedia, kedy sa po tejto trati povezú aj prví cestujúci. Ako vysvetlila hovorkyňa, v súčasnosti tam Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) realizuje skúšky. Spustenie trasy je tak podľa jej slov závislé od ich vykonania a potrebných povolení, o ktoré bude žiadať ZSSK.
Obnovou prešlo aj niekoľko staníc
S obnovou trate sa začalo začiatkom júla minulého roka, pôvodne mala trvať do 6. februára. Termín ukončenia nakoniec posunuli, práce komplikovalo počasie aj náročný terén.
Tatranci si na nové zubačky pre technické záležitosti počkajú, termín nasadenia opäť posunuli
Okrem trate prešla rekonštrukciou železničná stanica ozubnicovej železnice Štrba, Štrbské Pleso a zastávka Tatranský Lieskovec. Obnovené bolo aj osvetlenie nástupíšť, podlaha v hale stanice Štrba, priechody pre chodcov či oporné múry.
Práce pre ŽSR zabezpečovalo Združenie ozubnica Štrba – Štrbské Pleso, ktoré tvoria firmy Strabag a Swietelsky-Slovakia.
Na trati pribudne Bradavica
Po obnovenej trati bude po skončení skúšok premávať aj nová električkozubačka Bradavica. Celkovo päť takýchto vlakov spolu s multifunkčným rušňom zakúpila ZSSK za 38,8 milióna eur v rámci projektu Európskej únie zameraného na modernizáciu vozidlového parku ZSSK pre východné Slovensko.
„Koncom októbra sa budú doručovať podklady na Dopravný úrad, pričom nasadenie zubačiek do prevádzky na tejto trati odhadujeme v nasledujúcich mesiacoch, novembri až decembri,“ uviedol Tomáš Kováč pre SITA v polovici októbra.