Cestujúci na tratiach Tatranských elektrických železníc (TEŽ) sa dočkajú v tomto roku modernizácie celej flotily pätnástich elektrických vlakov.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) o tom informovala na sociálnej sieti s tým, že prvá zmodernizovaná jednotka podstupuje vo svojom domovskom depe „oživovacie“ procedúry a nevyhnutné testy a následne ju nasadia do prevádzky.
Nový informačný systém s LCD displejmi
Projekt modernizácie pätnástich tatranských električiek v celkovom objeme 31,5 milióna eur je financovaný z prostriedkov Európskej únie, predpokladané ukončenie realizácie je v priebehu tohto roka.
„Tieto elektrické jednotky radu 425 s rokom výroby 2000 až 2006 plánujeme obnoviť formou modernizácie. V jednotkách sa domontuje klimatizácia, vymenia sa sedadlá, dodá sa nový riadiaci systém a tiež nový informačný systém s LCD displejmi,“ priblížil pre agentúru SITA riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Ako dodal, modernizované vozidlá by sa na trate Tatranských elektrických železníc mali dostať do konca roka 2023.
Kapacita je jedno z najdôležitejších kritérií
Tatranské železnice podľa národného vlakového osobného dopravcu fungujú ako mestská hromadná doprava, plnia rovnakú funkciu ako napríklad električky v Košiciach či Bratislave.
„Kapacita je jedno z najdôležitejších kritérií, aj vzhľadom na limity tamojšej infraštruktúry. Drvivá väčšina cestujúcich nimi cestuje na krátke vzdialenosti,“ vysvetľovala ZSSK otázky a výhrady nespokojných cestujúcich k tomu, prečo v tatranských električkách nie sú toalety.
Tie by podľa dopravnej spoločnosti ubrali zbytočne veľkú časť kapacity a navyše vzhľadom na počet a hustotu zastávok na tratiach ani nie sú potrebné podobne ako v mestskej hromadnej doprave.