Zmeny vo vedení bratislavského letiska neboli začiatkom apríla vykonané potichu so zámerom čokoľvek utajiť. Vyhlásil to vo štvrtok 13. mája v online diskusii minister dopravy Andrej Doležal na margo kritiky za to, že do čela predstavenstva Letiska M. R. Štefánika v Bratislave vymenoval Mateja Hambálka, syna poslanca Augustína Hambálka za stranu Smer-SD.
Šéf rezortu dopravy zdôraznil, že odmieta kádrovať ľudí na základe toho, kto je ich otec alebo matka, a to tak, ako sa dialo v 50. rokoch minulého storočia. Priznáva však, že pri menovaní Hambálka bol nedôsledný. V tejto súvislosti sa poďakoval médiám, že urobili hĺbkovú lustráciu, vďaka čomu sa pozreli na ministerstve na minulosť šéfa predstavenstva a generálneho riaditeľa bratislavského letiska detailnejšie.
Letisko prežíva ťažké časy
Minister dopravy Andrej Doležal potvrdil, že v prípade šéfa bratislavského letiska existujú viaceré podozrenia z možných konfliktov záujmov, ktoré siahajú do minulosti. Matej Hambálek aj preto dostal priestor reagovať na tieto podozrenia a dostal možnosť, aby vysvetlil všetky nejasnosti.
Sľubovali transparentnosť, teraz rezort dopravy robí tajnosti okolo výberov vrcholných manažérov svojich podnikov
Ak sa tak nestane, tak Andrej Doležal je pripravený ho odvolať z funkcie. Minister dopravy pripomenul, že bratislavské letisko aj pre pandémiu zažíva ťažké ekonomické časy a potrebuje pomoc zo strany štátu.
Stál aj za výstavbou R1
Matej Hambálek pôsobil v predstavenstve bratislavského letiska od roku 2018 ako nominant vlády Petra Pellegriniho. V rezorte dopravy pôsobil od roku 2008. Okrem iného sa podieľal na príprave projektov R1 okolo Nitry a Banskej Bystrice a na severnej D1.
Okrem R1 však vláda premiérky Ivety Radičovej ostatné zastavila pre nedostatočnú prípravu a podozrenia z predraženia. Od roku 2012 do 2016 pracoval Matej Hambálek aj v Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, kde bol riaditeľom odboru riadenia logistiky a nákupu.