Zhustenie intervalov spojov na významných trolejbusových a autobusových linkách prispieva podľa riaditeľa Dopravného podniku mesta Žiliny, s. r. o., (DPMŽ) Jána Barienčíka k väčšiemu komfortu cestovania. Mesiac po zavedení zmien v cestovnom poriadku mestskej hromadnej dopravy (MHD) riaditeľ dopravného podniku hodnotí úpravu grafikonu ako pozitívny krok, ktorý priniesol skrátenie času prepravy aj čakania na zastávkach.
Vynovený grafikon
Vynovený grafikon MHD platí v Žiline od 1. októbra, najpodstatnejšou zmenou bolo skrátenie jazdného intervalu spojov na linkách č. 6 a 16 zo sídliska Hájik z 20-minútového na 15-minútový.
Zdieľané bicykle naberajú na popularite, počet prenájmov v Žiline presiahol štvrť milióna
„Zhustenie intervalov spojov jednoznačne prispieva k väčšiemu komfortu cestovania. Zásadný benefit prináša v podobe skrátenia časov čakania či prepravy s prestupom. Zhustenie spojov nám zároveň umožňuje vyriešiť požiadavky občanov o jednotlivé posuny odchodov tak, aby stihli hromadnou dopravou prísť načas do práce alebo stihli odchod pri skončení pracovnej doby,“ uviedol riaditeľ DPMŽ Ján Barienčík.
Zhustenie intervalu spojov na významných trolejbusových a autobusových linkách je podľa Barienčíka jednou z možností ako obmedziť požiadavky na nové priame spojenia bez prestupu.
Linka pre sídliská
„Zároveň to môže znížiť celkovú intenzitu premávky zabezpečením plynulej nadväznosti prestupov z liniek MHD na vlak či autobus. Nezanedbateľnou je motivácia vodičov, aby namiesto auta využili hromadnú dopravu,“ podotkol Barienčík.
Prečo Slováci preferujú kúpu jazdenky zo zahraničia, keď sa na Slovensku vyrobí vyše milión áut ročne?
V najbližších dvoch rokoch uvažuje žilinský dopravný podnik o posilnení ďalších trolejbusových spojov, rozšírení ponuky autobusovej dopravy do prímestských častí, ale aj o otvorení linky spájajúcej sídliská Vlčince, Solinky, Kamennú ulicu a Bánovú.
„Ak by sa v budúcnosti našli zdroje na realizáciu všetkých uvedených projektov, som presvedčený, že to cestujúca verejnosť privíta. Chceme totiž poskytnúť cestujúcim a občanom mesta benefit, spojený s adekvátnou ponukou kvality a komfortu. Aktuálne mesto Žilina finančne kompenzuje všetky zľavy v hromadnej doprave, pričom jeden z najväčších výpadkov tržieb dopravného podniku, ktorý musí financovať a nahrádzať, je bezplatná doprava žiakov, študentov alebo dôchodcov,“ dodal Barienčík.