Vedenie Bratislavy chce o probléme hovoriť s ministerstvom dopravy a zároveň aj so Železnicami Slovenskej republiky ako správcom štátneho majetku.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vítajú záujem mesta Bratislavy riešiť roky plánovanú rekonštrukciu hlavnej stanice a predstaničného námestia. Pre agentúru SITA to uviedla hovorkyňa slovenských železníc Martina Pavliková.
Vedenie mesta chce o probléme hovoriť s ministerstvom dopravy a zároveň aj so ŽSR ako správcom štátneho majetku, ktorý bol súčasťou zámeru súkromného investora v rámci ním zamýšľanej komplexnej revitalizácie.
Podľa generálneho riaditeľa ŽSR Martina Erdössyho stav hlavnej stanice nezodpovedá potrebám modernej stanice tretieho tisícročia, keďže bola postavená v druhej polovici 19. storočia.
„Čakanie na zmenu a problematické zmluvné vzťahy reálny stav stanice nikam neposunuli. Chceme preto v priebehu roka 2017 menšími rekonštrukčnými úpravami zvýšiť komfort a úroveň cestovania a popritom rozhodnúť o ďalšom postupe vo veci neuskutočneného projektu,“ uviedol Erdössy.
Bratislava odmietla posun začaitku výstavby hlavnej stanice
ŽSR majú so spoločnosťou Transprojekt s.r.o., ktorá bola investorom projektu výstavby hlavnej stanice, uzavretú nájomnú zmluvu o prenájme pozemkov, ktoré mali byť súčasťou rekonštrukcie predstaničného námestia. Zmluva bola uzatvorená na päťdesiat rokov a zmluvný partner nájomné platí.
Hlavné mesto ešte v decembri 2016 informovalo spoločnosť Transprojekt s.r.o., že dodatok k zmluve, uzatvorenej ešte v decembri 2010, ktorým spoločnosť chcela posunúť termín začiatku výstavby hlavnej stanice, vedenie hlavného mesta a mestské zastupiteľstvo odmietlo prijať a že v prípade, ak investor mestu neodovzdá právoplatne skolaudované stavebné objekty a plánované investície tak, ako boli zmluvne dohodnuté, zmluva prestáva platiť.
Mesto totiž viackrát vyzvalo investora na dodržanie zmluvy a uskutočnenie projektu v zmluvnom termíne. Zmluva o budúcej kúpnej zmluve medzi mestom a spoločnosťou Transprojekt s.r.o. sa teda skončila 31. decembra 2016.
Po skončení zmluvného termínu mesto vykonalo obhliadku priestorov, na ktorej sa potvrdilo, že investor projekt výstavby Hlavnej stanice Bratislava neuskutočnil a do konca zmluvného termínu mestu stavebné objekty a plánované investície predstaničného priestoru neodovzdal.