Dobudovanie križovatky Prešov,. západ na diaľnici D1 sa začne v utorok 20. septembra a je plánované na viac ako jeden rok. Motoristom to podľa Národnej diaľničnej spoločnosti pomôže uľahčiť vstup do aj výstup z centra Šariša.
Druhá etapa dobudovania križovatky Prešov, západ na diaľnici D1 sa začne v utorok 20. septembra a plánovaná je na 380 dní. Ako v pondelok informovala Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS), motoristom to pomôže uľahčiť vstup aj výstup z centra Šariša.
„Súčasťou tejto stavby je aj odstránenie dočasnej cestnej svetelnej signalizácie na vstupe do mesta Prešov od Popradu. Stavebné práce sa predpokladajú na rok, čo znamená, že svetelné značenie na vstupe do Prešova zmizne najneskôr o rok v septembri. Týmto výrazne uľahčíme vstup a výstup motoristov do Prešova,“ uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Križovatku pri Prešove dobuduje Skanska SK
Druhá etapa dobudovania križovatky Prešov, západ rieši najmä dobudovanie inžinierskych sietí, preložku potoka Vydumanec a dobudovanie vetvy z kruhového objazdu, ktorá je potrebná pre plynulé dopravné napojenie z cesty I/18 a II/546 do Prešova. Stavbu zrealizuje spoločnosť Skanska SK, a. s. za takmer 2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (2,4 mil. eur vrátane dane).
Križovatka Prešov, západ bude súčasťou takmer osem kilometrov dlhého úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh. Ten je jedným z posledných chýbajúcich úsekov severnej diaľničnej spojnice medzi Bratislavou a Košicami.
Na obchvate Prešova bude tunel a osemnásť mostov
Súčasťou tohto úseku bude aj vyše dva kilometre dlhý, dvojrúrový tunel Prešov. Úsek sa začne práve v križovatke Prešov, západ, kde sa plynulo napojí na predchádzajúci vyše sedemkilometrový úsek D1 Svinia – Prešov, západ, ktorý je v prevádzke od júna 2010.
Následne bude úsek prechádzať v blízkosti obytnej zóny a vstúpi do spomínaného tunela. Koniec úseku bude v križovatke Prešov, juh za obcou Haniska, kde bude pokračovať smerom na Košice úsekom D1 Prešov, juh – Budimír. Okrem dvojrúrového tunela Prešov bude súčasťou prešovského obchvatu aj osemnásť mostov.
„Osobným vozidlám nový obchvat skráti jazdu o takmer 13 minút, nákladným automobilom o skoro 11 minút. Osobné autá tak po vybudovaní diaľnice ušetria 20 percent času proti jazde po pôvodnej ceste, nákladné vozidlá 27 percent,“ priblížila Michalová.