Bratislavský samosprávny kraj (BSK) pokračuje vo výstavbe obchvatu Malokarpatska. Ide o jeden z najväčších dopravných projektov BSK.
Ako informovala hovorkyňa BSK Lucia Forman, obchvat bude mať zásadný dopad na zlepšenie dopravnej situácie v regióne, prispeje k zníženiu emisií CO2 a lepšie prepojí územie so susedným Trnavským krajom.
Intenzita dopravy je podobná D1
„Ak ho nepostavíme, obce i celý región budú trpieť tranzitnou dopravou,“ upozornil predseda BSK Juraj Droba s tým, že v najvyťaženejších úsekoch smerom do Chorvátskeho Grobu, Pezinka či Modry dosahuje denná intenzita dopravy bezmála 25-tisíc áut, čo je porovnateľné s intenzitou na diaľnici D1 v Žilinskom, Prešovskom a Košickom kraji.
Samosprávny kraj začal s výstavbou obchvatu v septembri minulého roka. Ide o prvú etapu obchvatu obcí Malokarpatska, ktorý odľahčí preťažené cesty.
Parkovať na chodníku sa možno bude dať do konca marca 2024, novelu zákona o cestnej premávke posunuli ďalej
Spojí diaľničnú križovatku Triblavina s cestou III/1059 medzi Chorvátskym Grobom a miestnou časťou Čierna Voda.
„Stavba pokračuje zakladaním mostov a prípravné práce prebiehajú aj na novej okružnej križovatke,“ skonštatovala Forman s tým, že spomedzi všetkých miest na Slovensku je najvyššie dopravné zaťaženie práve v mestách Pezinok a Svätý Jur.
Nová cesta naberá reálne kontúry
„V Modre dokonca prúdi tranzitná doprava vrátane kamiónov priamo cez historické centrum. Z dôvodu kolón v Pezinku a v Modre strávia cestujúci v prímestskej autobusovej doprave v priemere o 25 minút viac,“ zdôraznila hovorkyňa BSK.
Nová cesta už nadobúda reálne kontúry priamo v teréne. „Aktuálne sa na stavbe upravujú podložia budúcej vozovky a realizujú sa preložky inžinierskych sietí. Najzložitejšou časťou projektu sú dva mosty – ponad Dávidov kanál a Mlynský potok, kde už sú vidieť opory mostov,“ uviedla Forman s tým, že zhotoviteľ začal aj s prípravnými prácami na okružnej križovatke na ceste III/1059.
Výstavba diaľnic a rýchlostných ciest sa podľa Doležala urýchli o mesiace alebo aj o rok, pomôžu zmeny v zákone
Prvá etapa bude dokončená na jeseň tohto roka a BSK už pripravuje ďalšie etapy v smere na Pezinok a Modru.
Projekt je financovaný z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP), ktorý zastrešuje Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR.