Výstavba 1. úseku II. etapy obchvatu mesta Brezno by sa mala začať už čoskoro. Ako vyplýva z údajov zverejnených vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie, Slovenská správa ciest (SSC) už podpísala zmluvu s vysúťaženým dodávateľom na sumu 16 559 942,19 eura bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Pôvodná predpokladaná celková hodnota zákazky pritom bola 25 098 152,05 eura bez DPH. Úspešným uchádzačom je spomedzi desiatich ponúk združenie spoločností SMS, a.s. z Banskej Bystrice a VIAKORP, s.r.o. zo Zvolena, ktoré predložilo najnižšiu sumu.
Z centra mesta sa vylúči tranzitná doprava
„Účelom stavby je vybudovanie časti preložky cesty I/66 južným obchvatom mesta Brezno,“ uviedla SSC o zákazke s tým, že výstavbou preložky cesty až celej II. etapy sa vylúči tranzitná doprava z centra Brezna.
Niektorí Brezňania môžu využívať mestskú hromadnú dopravu bezplatne, ale musia splniť podmienky
„V meste sa tým zvýši priepustnosť dopravy, zníži sa hluk, emisie a zvýši sa bezpečnosť cestnej premávky. Hlavným cieľom vybudovania II. etapy 1. úseku, spolu s I. etapou je odbremenenie centra mesta od tranzitnej, prevažne ťažkej nákladnej dopravy,“ dodali cestári s tým, že zákazka plánovaná na dva a pol roka je financovaná zo zdrojov Európskej únie cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra.
II. etapa ešte viac odbremení Brezno
O obchvate mesta Brezno sa hovorí už 30 rokov.
„Prvú etapu sme začali v roku 2015, podarilo sa ju dokončiť a môže sa pokračovať s výstavbou II. etapy,“ uviedol pre agentúru SITA primátor Brezna Tomáš Abel s tým, že veľká časť mesta je stále obmedzovaná a rušená hlavne kamiónovou dopravou, pričom v centre sú zničené budovy práve z tohto dôvodu.
Regióny žiadajú od vlády 320 miliónov eur na rekonštrukciu krajských ciest
„Aj keď nám už pomohla I. etapa obchvatu, ktorá odbremenila centrum približne na 30 % od ťažkej dopravy, tak je potrebné pokračovať, aby tie negatívne vplyvy intenzívnej dopravy pominuli a aby sa zlepšila priechodnosť cez mesto a uľahčil sa aj život našich obyvateľov,“ doplnil Abel.