Stavbári spojili dva zo štyroch mostov Dunajského súmostia – hlavný most a východné predmostie na rozostavanom úseku diaľnice D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka, sever. Osadením posledného konzolového segmentu nad budúcim súmostím v celkovej dĺžke takmer tri kilometre dosiahli významný míľnik projektu.
Ako v utorok informovala spoločnosť D4R7 Construction, s. r. o., hlavný zhotoviteľ úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí hlavného mesta v rámci PPP projektu, jeho najnáročnejšia časť pokračuje s plným nasadením.
Dokončia ho na budúci rok
Dunajské súmostie chce dokončiť v budúcom roku, pôvodne malo byť hotové v októbri tohto roka spolu s ďalšími časťami D4.
Obvinený konateľ D4R7 Construction rešpektuje rozhodnutie súdu, ale chce brániť svoju reputáciu
„Prepojenie dvoch veľkých častí Dunajského súmostia predstavuje značný míľnik celého projektu. Pracovníci desiatich rôznych národností odpracovali nespočetne veľa hodín, aby túto fázu dokončili v danom termíne a v najvyššej kvalite,“ povedal generálny riaditeľ D4R7 Construction Michael Heerdt.
„Ďalším našim cieľom je zrealizovanie aj zvyšných častí Dunajského súmostia, ktoré by sme chceli celé finálne odovzdať v roku 2021,“ dodal Heerdt.
Súčasťou Dunajského súmostia je tzv. západné predmostie (dĺžka 785 metrov) nad Jaroveckým ramenom, hlavný most cez kajakársku dráhu (470 metrov), hlavný most ponad Dunaj (430 metrov) a tzv. východné predmostie (1 250 metrov), ktoré premosťuje aj Biskupické rameno.
Komorové mosty s jednou mostovkou
Súmostie má dĺžku skoro tri kilometre, šírku 35 metrov, na jeho stavbu použili vyše 110-tisíc kubických metrov betónu, 40-tisíc ton výstuže, 4-tisíc ton predpätej ocele.
Všetky mosty sú podľa zhotoviteľa navrhnuté ako dodatočne predpäté komorové mosty s jednou mostovkou v šírke 34,5 metra. Nosná konštrukcia oboch predmostí má po celej dĺžke konštantnú výšku 4,3 metra a zhotovuje sa technológiou výsuvnej skruže, čo je považované za pomerne unikátne zariadenie, pričom stavebník na Dunaji použil jedno z najväčších na svete.
Koncesionár má ešte 90 dní na dokázanie, že úsek D4 so sporným násypom je v súlade s verejným záujmom
Stavba D4 a R7 v celkovej dĺžke 59 kilometrov je nielen najväčším infraštruktúrnym projektom na Slovensku, ale i jedným z najväčších PPP projektov v Európe.
Koncesionárom projektu je spoločnosť Zero Bypass Limited na čele so španielskou firmou Cintra, zabezpečuje financovanie, výstavbu a po dokončení prevádzku D4 a R7 počas 30 rokov. Hlavným zhotoviteľom D4 a R7 je spoločnosť D4R7 Construction, ktorej členmi španielsky Ferrovial Agroman a rakúsky Porr Bau.